Posle dugog razmišljanja i kalkulisanja, odlučili ste se za prodaju nekretnine koju posedujete. To je svakako odvažan potez i velika prekretnica u vašem životu. Kod ovakve situacije vam se javljaju mnoga pitanja. Kako da što bolje unovčite nekretninu? Šta je sve potrebno napraviti pre nego što oglasite vašu kuću ili stan?

U današnjem tekstu predstavljamo nekoliko ključnih stvari, na koje treba obratiti pažnju kada prodajete vaše nekretnine.

Dobar marketing je ključ svakog poslovanja a važan je i u prodaji nepokretnosti

Kako za bilo koji proizvod ili uslugu, marketing je bitan i za prodaju nekretnina. Tržište nekretnina je procvetalo poslednjih godina i postoji velika konkurencija. Imamo na stotine agencija sa odličnim ponudama stanova, kuća i poslovnih prostora za prodaju. Zbog toga, mora se uložiti dosta truda kako bi se konkurencija nadmašila.

U nastojanju da se što bolje pozicioniraju na tržištu, sve dobre agencije sa reputacijom imaju efikasnu marketinšku strategiju, koja pre svega podrazumeva kvalitetno izrađen web sajt. Mnoge takođe koriste reklamne rekvizite kao što su zastave, flajeri, vizit karte i slično, kao druge strategije za promovisanje svoje delatnosti.

Ovo je bitno navesti, jer se za vrhunski marketinški model treba iskoristiti strategija, u kojoj se međusobno prepliću i dopunjuju tradicionalni i digitalni promotivni kanali. Tako se dobija efikasna i sveobuhvatna koncepcija, koja će dovesti do uspeha. Zbog svega navedenog, možete se odlučiti i za saradnju sa nekom agencijom koja se bavi ovim poslom i tako maksimizirati prodaju nekretnine.

Na vama je da što bolje pripremite nekretninu

Naravno, vrednost nekretnine zavisi od dosta faktora. Prvenstveno na kojoj se lokaciji nalazi, zatim kvadratura, tip gradnje i naravno u kakvom je stanju. Kod ovog poslednjeg je ključno obratiti pažnju, jer na sve prethodne faktore ne možemo uticati. Zato, nakon odluke o prodaji, treba razmisliti da li je našem stanu ili kući potrebno određeno renoviranje, preuređivanje, osvežavanje.

Možda se radi samo o nekim sitnicama poput krečenja i popravke manjih stvari. Sa druge strane, možda će biti potrebno preurediti čitave prostorije. Od toga kakve su mogućnosti i planovi će dosta zavisiti cena nekretnine. Isto tako, na cenu utiče prodaja dodatnih stvari uz stan ili kuću. Kao što je na primer neka dodatna prostorija, garaža ili nameštaj i tehnika koja ostaju budućim stanarima.

Napravite kvalitetne fotografije nekretnine

Kada ste pripremili vašu nekretninu i odradili sve potrebno, tako da možete razmišljati o procesu prodaje, potrebno je da postavite oglas. Ali pre toga, treba napraviti realan prikaz vaše nekretnine uz kvalitetne fotografije. One predstavljaju direktno povezivanje sa potencijalnim kupcima. Ljudi obožavaju dobre fotografije, a pogotovo im je važno da dobro predstavite prostor koji će možda biti njihov.

Dobro je napraviti što više fotografija, pametno ih iskoristiti i organizovati. Takođe, napraviti slike sa što kvalitetnijim objektivom. Zapamtite, prvi utisak potencijalnog kupca stana ili kuće predstavljaće ove slike, a verovatno i poslednji. Tako da im dobro dočarajte svoj prostor. Kada ste već obavili najveći deo posla, ovaj deo je prilično jednostavan!

Postavljanje cene i razumevanje tržišta

Stavka koja je svima veoma bitna jeste precizno određena cena. Bitno je istražiti tržište, što nije mnogo komplikovano i stvari dosta idu u prilog onima koji poseduju nekretnine spremne za prodaju. Kod ovog koraka, treba uzeti u obzir ono što smo pominjali vezano sa pripremu same nekretnine i na osnovu toga i upoređivanja sa sličnim primercima – dobićemo realnu cenu nekretnine.

Još neke stvari koje treba uzeti u obzir su karakteristike stana u smislu praktičnosti, orijentisanosti, sistema grejanja i slične stvari koje treba predstaviti. Moraju se uzeti sve vrline i mane nekretnine koja se prodaje.

Za kraj što se tiče cene, ljudi dosta poštuju pristupačnost u smislu dobre komunikacije i mogućnosti za dogovor. Spremnost prodavca da koriguje cenu dosta znači kupcima, pogotovo kada se radi o tako velikoj stvari kao što je stambeni prostor. Stoga, treba se dobro pripremiti za komunikaciju sa kupcem u vezi cene.

Kada je sve spremno, ostaje još samo oglašavanje stana

Još malo i vaša nekretnina će biti poptuno spremna za prodaju! Odradili ste najteži deo posla sređivanjem stana, napravili odlične fotografije, proučili tržište, prihvatili sve prednosti i mane vaše nekretnine. Sada treba sastaviti kvalitetan oglas koji će privući dosta posetilaca. Za ovo ćete iskoristiti platforme kvalitetnih web sajtova, koji imaju odličnu izrađenu koncepciju.

Za početak, potrebno je napisati naslov, tako da bude jasan i precizan. Nakon toga, sledi opis i to je glavni deo. Tekst treba biti što detaljniji i sadržajniji. To ne mora značiti da mora biti predugačak, ali će ljudi zasigurno pomno ispratiti sve što ste napisali jer je reč o velikoj kupovini i stvari koja im menja život.

Dakle, sve ono što smo već pomenuli. Navesti kvadraturu, koji je tip gradnje u pitanju, nameštenost, opremljenost, dodaci itd. Postavite fotografije, jer su one te koje prodaju i otvaraju potencijalnim kupcima vrata ka vama. Obavezno prikazati tačnu lokaciju nekretnine na karti, zbog što lakše orijentacije kupaca. To bi bilo kvalitetno oglašavanje!

Naposletku, ostaje vam samo da bude strpljivi i čekate vašeg kupca.

photo: pexels.com, pixabay.com