Prošle godine je predstavljena "Princeza" sa dobro poznatim kompresorskim V6 motorom iz Toyotine proizvodnje, a sada Britanci ubacuju varijantu sa turbo četvorocilindričnim motorom iz Mercedes-AMG A 45.

405 KS ovde, 365 onde, obrtni moment i maksimalna brzina su identični sa 430 Nm i 290 km/h, barem kada uporedimo obe verzije sa automatikom; V6 ubrzava 0-100 za dve desetinke brže. Ništa od ovoga ne bi opravdalo ovaj dvostruki napor.

Zvanično, Lotus navodi da su želeli da svojim obožavaocima ponude još jedan emotivan trenutak sa ručnim menjačem - mada tu ima i malo istine, ali to je više dodatni faktor.

Konvencionalne serije modela, poput već predstavljenog SUV-a Eletre ili najavljenih daljih modela (sedan po uzoru na Taycan i manji SUV), će biti proizvedeni u Kini kod matične kompanije Geely.

Lotus Emira

Poslednji model sa motorom unutrašnjeg sagorevanja dobiće pomoć iz Štutgarta, i to u obliku onog tipa motora koji je nedavno Mercedes obustavio u modelu A 45: dvolitarski motor bez opcija S verzije, snage 421 KS. U kompaktnom modelu, M 139 je nekada razvijao 387 KS, sada je ta snaga smanjena za dodatnih 22 KS.

Uprkos nemačkom motoru, Emira zvuči kao Lotus

Međutim, pruža solidne performanse i pre svega ne zvuči kao AMG. Lotus je postigao zvuk pomoću usmeravanja izduvnih gasova i izduvne sistema, zvuk koji bi i slep odmah prepoznao kao Lotus. Dubok i grgoljast pri nižim obrtajima, što su obrtaji viši, postaje sve više metalan sa limenim nijansama - zaista uspešno.
I tu su još i pažljivo oblikovani izduvni završeci sa rupicama u obliku Lotusovog znaka, koje već poznajemo od V6 motora.

Lotus Emira

Vozne osobine su prilično precizno usklađene sa onima šestocilindarskog motora, iako je Lotus značajno intervenisao na upravljačkom sistemu i zadnjem delu vozila.

Čisto mehanička upravljačka oprema V6 motora je ustupila mesto elektrohidrauličnoj jedinici, gde se hidraulična pumpa kontroliše putem elektromotora. Time se može izbeći oštećenje upravljačkog sistema pri udarcima o ivičnjake - što je na britanskim putevima zaista dobra ideja.

Lotus Emira

Nova podešavanja upravljača, i dalje izvanredan osećaj upravljanja

Ipak, osećaj upravljanja i povratna informacija i dalje ostaju izuzetno direktni. Što se tiče težine, moglo bi se pomisliti da četvorocilindrični motor značajno lakše konstruiše nego Toyota V6; i to je tačno. Međutim, Lotus praktično potpuno vraća u vozilo težinu koju je uštedeo putem osmobrzinskog DKG menjača i povećane potrebe za hlađenjem.

Lotus Emira

Ručna menjačka funkcija na polugi je besmislena. Unutrašnjost je identična šestocilindarskom modelu - gotovo identična: Automatska poluga za izbor brzina ima ručnu funkciju, ali je u praksi potpuno neupotrebljiva. Umesto pomeranja napred i nazad, morate pomerati prema desno za više brzine i prema levo ka bedru da biste smanjili brzinu. To bi se moglo jednostavno izostaviti, budući da na upravljivom volanu postoje aluminijumski šift-paddle-ovi koji nisu savršeni, ali barem bolje funkcionišu nego u automatskoj verziji V6 modela.

Cena

Cene počinju - isto kao i za V6 - od 95.995 evra za prvu ediciju. Samo što je ova edicija sa većim motorom već odavno rasprodata. Zainteresovani za 2.0 motor moraju požuriti.

Auto - Bilbord Magazine
Budite u toku sa najnovijim vestima iz mode, automobila, kulture i dešavanja uz naš informativni i zanimljiv blog | Inspirišite se trendovima! 🎉