Propustila je jednu godinu proizvodnje, ali AMG S63 supersedan se vraća na velika vrata. Koristeći sedmu generaciju arhitekture Mercedes-Benz S klase, S63 donosi sjaj sa više snage nego ikad zahvaljujući novom plug-in hibridnom pogonskom sklopu.

Mercedes je odbacio prethodno ponuđene karoserijske stilove kupea i kabrioleta i S63 će nuditi samo kao limuzinu, bar za sada. Pod haubom se nalazi poznati twin-turbo V-8 motor koji, uz pomoć AMG-ovog elektromotora na zadnjem delu, sada razvija ukupno 791 konjsku snagu i zadivljujućih 1055 funti-stope obrtnog momenta za svoj pogon na sva četiri točka, koje treba preneti na put. Kako bi osigurali da S63 može postići dovoljno visoke brzine da izbegne rastuće kamatne stope, AMG će omogućiti svom luksuznom sedanu sa velikom baterijom da postigne brzine do 180 mph.

Mercedes-Benz

Šta je novo za 2024. godinu?

Nakon kratke pauze, AMG-om označeni S-klasa veličanstveno se vraća u klasu prestižnih vozila koristeći osnovu iz trenutne proizvodnje Benza S-klase uparen sa obećavajućim visokopropusnim hibridnim pogonskim sistemom.

Umesto da ponudi niz različitih varijanti, S63 sedan je zapravo riznica opcija koje mogu prilagoditi automobil kako vozačima, tako i onima koji više vole da budu voženi. Kao vrhunski izbor za prestižni sedan ove marke, S63 dolazi sa standardnim nivoom udobnosti koji prevazilazi većinu luksuznih apartmana. Dostupne karbonsko-keramičke kočnice se doplaćuju, ali za svakodnevnu vožnju ih ne bismo smatrali neophodnim.

Motor, Menjač i Performanse

Dugo vremena, Mercedes-AMG Petronas F1 tim je radio na razvoju visokoperformantne baterije koja bi mogla pružiti dosledne performanse na najvišem nivou automobilskog sporta. Sada ljudi koji voze po putevima mogu uživati u plodovima ovih napora sa novim hibridnim pogonskim sistemom koji se nalazi u AMG S63 E Performance modelu. Najmoćnija S-klasa ikada ponuđena pokreće se 603 KS twin-turbo V-8 motorom napred, uz pomoć motora od 188 KS za zadnju osovinu.

2024 Mercedes-AMG GT Coupe
Tokom godina, dvovratni Mercedes-AMG sportski automobili – od modela SLS Gullwing, preko prve generacije modela GT, pa čak i do modela SLR McLaren sa oznakom Benz pre njih – svi su kombinovali ekstravaganciju i performanse do hedonističkih nivoa. Međutim, čini se da su čarobnjaci za brzu vožnju komp…

Njihovi kombinovani napori proizvode 791 konjsku snagu i 1055 funti-stope obrtnog momenta koji treba obraditi u sistemu pogona na sva četiri točka limuzine. Devetostepeni automatski menjač sa dvostrukom spojnicom (dok je dvostepeni menjač integrisan na zadnjoj osovini za električni motor) upravlja promenama brzina, a kako bi ovaj "čamac" snage lakše prolazio kroz saobraćaj i parking mesta, AMG je uključio upravljanje zadnjom osovinom kao standardnu opremu.

Procenjujemo da S63 može postići brzinu od 0 do 60 mph (0 do 96 km/h) za samo 2.8 sekundi. To je brže od najžešće verzije standardnog Benz S-klase, koja je u našim testovima postigla 60 mph za 3.9 sekundi. S obzirom na ogromnu snagu dostupnu za ubrzanje, sumnjamo da će S63 E Performance biti čak brži nego što tvrdi proizvođač. S63 koristi AMG Ride Control vazdušno oslanjanje, AMG Active Ride Control stabilizaciju i upravljanje zadnjom osovinom kao standardnu opremu, što čini da se S63 oseća lako za manevrisanje.

Mercedes-Benz

Domet, Punjenje i Život Baterije

S63 je priključni hibrid koji koristi baterijski paket od 10.5 kWh i navodno je sposoban da pređe oko 17 milja samo na električni pogon po jednom punjenju. Ugrađeni punjač može da napuni bateriju brzinom do 3.7 kW, što, za razliku od S63, nije naročito brzo.

Enterijer, udobnost i prtljažni prostor

Iako će ogromna snaga zagrijati srca entuzijasta, prioriteti AMG S63 uključuju udobnost. Ima raskošnu kabinu sa karakterističnim AMG presvlakama i šavovima. Dolby Atmos audio sistem dolazi kao standard i pruža zvučno iskustvo u 360 stepeni. Digitalna grupa instrumenata od 12.3 inča pruža svijetlu i jasnu listu informacija o vožnji, ali prava magija dešava se na standardnom OLED ekranu od 12.8 inča koji je vertikalno postavljen na kontrolnoj tabli. Sistem za poništavanje buke sa puta i bogati materijali za enterijer čine S63 iskustvom koje većina ljudi može samo da okusi u limuzinama. Jastuci za naslon za glavu za putnike na zadnjem sedištu i obilje prostora za noge čine snažan argument za S63 kao fantastičan automobil u kojem se možeš voziti sa vozačem, ali i kao sjajan automobil za doživljaj iz vozačevog sedišta.

2024 Mercedes-AMG SL63 će nuditi posebno izdanje pod nazivom ‘Bright Orange Big Sur’
SL63 Big Sur je ofarban u boji nazvanoj Orange Flame Metallic iz Manufaktur palete, a ova nijansa takođe se pojavljuje u kabini na centralnoj konzoli i drugim ukrasnim detaljima. Ova posebna nijansa narandžaste boje navodno ima za cilj da dočara zalaske sunca na Big Suru. Mercedes je takođe dodao d…

Infotainment i Povezanost

Kao i njegov blaži rođak Mercedes-Benz S-klase, S63 dolazi sa vertikalno postavljenim 12.8-inčnim OLED ekranom osetljivim na dodir sa unapređenom verzijom Mercedes-ovog MBUX softvera. Ovaj sistem se može kontrolisati dodirivanjem ili putem glasovnih komandi sa bilo kojeg sedišta u automobilu. Bežični Apple CarPlay i Android Auto sa bežičnim punjenjem telefona su standardni.

Mercedes-Benz

Bezbednosne karakteristike i funkcije asistencije vozaču

Svaki S63 dolazi sa nizom standardne tehnologije asistencije vozaču, uključujući mogućnost samoparkiranja i čak preduzimanje preventivnih mera kako bi zaštitio putnike kada detektuje mogući sudar. Takođe, limuzina je dostupna sa inovativnim karakteristikama koje uključuju vazdušne jastuke za zadnje sedište i aktivno oslanjanje koje će podići automobil kako bi smanjilo ozbiljnost štete tokom sudara.

Automobil - Bilbord Magazine
Budite u toku sa najnovijim vestima iz mode, automobila, kulture i dešavanja uz naš informativni i zanimljiv blog | Inspirišite se trendovima! 🎉

Izvor: Car and Driver