Nedelja, 31. mart 2024. u 12.00 (Topličin venac 14/9)

U umetničkoj rezidenciji i galeriji Hestia do 12. maja postavljena je izložba slika umetnice Biljane Đurđević, pod nazivom “Poslednja večera".

Interesovanje za izložbu je izuzetno veliko, a u nedelju 31. marta u 12.00, upravo će Biljana voditi sve zainteresovane kroz ovu izložbu.

Da podsetimo, Izložba se bavi opštom slabošću društva izazvanom sve većom instrumentalizacijom ljudskog bića od strane industrije, tehnologije i medija, kako na globalnom tako i na lokalnom nivou. Ova izložba je nastavak višegodišnjeg projekta „Studija slučaja“ koji obuhvata slikarstvo, animacije i grafički roman, a gde je fokus upravo na eksploatisanom, umornom telu – našem zajedničkom, globalnom telu.

„Publika može da vidi nastavak i razvoj događaja u okviru Studije slučaja, koji je počeo još 2014, i kroz grafičku novelu, projekat se razvio do novih slika. Moja ideja je bila da se bavim distopijom, i dugo sam verovala da je to tako, a onda se vrlo brzo ispostavilo da sam puki ilustrator, odnosno da se bavim ilustracijom svakodnevnog života koji nas okružuje. A u mom slučaju teško je napraviti otklon od realnosti. Obično ono što me najviše tišti bude tema mog rada i interesovanja. Tako da ove slike deluju kao sablasno upozorenje na posmatrača i poručuju da treba da se probudimo!“ - kaže Biljana Đurđević

Kustoskinja izložbe, Neva Lukić ističe samu postavku, jer Galerija Hestia je smeštena u prostoru stana gde se ahromatska dela Biljane Đurđević mogu iščitavati na više nivoa.

„Kada se određeno delo posmatra iz susedne prostorije ono će posetioca suptilno uvući u distopijski narativ, otkrivajući se tek pokojim detaljem kao što je telo ili sto, da bi nam se tek kad mu se primaknemo, pokazalo u svoj svojoj monumentalnosti“ – kaže Neva

Izložba je otvorena do 12. maja 2024, a pored ovog stručnog vođenja planirani su još neki prateći programi. Galerija Hestia nalazi se na adresi Topličin venac br 14.

Radno vreme galerije je od srede do subote od 12.00 do 18.00 časova.


O umetnici:

Biljana Đurđević magistrirala je na odseku slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Doktorsku tezu odbranila je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek slikarstvo. Bila je gostujući predavač na Parsons novoj školi dizajna od 2010. do 2011. godine. Dok se ranijih godina koncentrisala uglavnom na slikarstvo, nedavno je počela da svoje velike slike razvija u stop-motion animacije. Godine 2020. objavila je grafički roman zasnovan na novijim delima iz ciklusa „Oruđe delanja”.

Odabrane samostalne izložbe uključuju: „Studija slučaja“, Salon Muzeja savremene umetnosti, Beograd (2022.); “Good Life”, Fondacija Eva Kahan, Beč/ Budimpešta (2021.); „Oruđe delanja“, Braverman galerija, Tel Aviv (2015.); “Invisible”, Galerija KIBLA, Maribor (2009.); „Living in Oblivion“, Muzej savremene umetnosti Moderna, Stokholm (2006.); “Paradise Lost”, Galerie Davide Gallo, Berlin (2006.); “Aesthetics of Violence”, Haifa Museum of Art, Izrael (2009); “Izgubljeni raj”, Kulturni centar Beograd (2006.); “Tamna je šuma”, Galerija-Legat Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića, Beograd (2012.).

Odabrane grupne izložbe uključuju: Umetnička galerija Nadežda Petrović. 30. Memorijal Nadežde Petrović, Čačak (2022), Salon Muzeja grada Beograda (2022), Muzej savremene umetnosti Beograd (2020), Oktobarski salon (2009 i 2016), Friziras Muzej (Frissiras Museum), Atina (2015), Muzej kolekcije Essl, Klojsternojburg, Austrija (2013), Austrijski kulturni forum Njujork (2010), Muzej Haugar, Oslo (2010), Musee d'art moderne, Saint-Etienne Metropole (2008), Muzej moderne umetnosti Askona (2007), 15. Bijenale u Sidneju (2006), Sonoma Valley Museum of Art, San Francisko (2006), Palazzo delle Arti Napoli (2006), Galerija Lia Rumma, Milano (2004), Bijenale Flash umetnosti u Tirani (2001).