Kvarovi na mobilnim telefonima su i dalje česta pojava, uprkos naglom tehnološkom napretku u IT sektoru i razvijenim softverima za komunikaciju.
Da li ste se našli u situaciji da vam se kamera na telefonu iznenada zamuti ili da se vaš mobilni jednostavno ugasi?
Ovi bagovi su česti na pametnim uređajima, a kako većina korisnika ne prati konstantno trendove iz IT sveta – nije u stanju da momentalno iznađe rešenje za novonastali problem.
Kako bismo vam smanjili tenziju i olakšali potragu za rešenjem problema, za vas smo u narednim redovima pripremili liszu sa najčešćim kvarovima na mobilnim telefonima.
Pročitajte tekst do kraja i saznajte kako da otklonite bagove!
#1 Šta uraditi kada vam se telefon pregreje?
Najpre morate razumeti da je proces zapravo glavni generator toplote u telefonu, pa ukoliko ova komponenta ne funkcioniše kako valja – može doći do pregrevanje telefona.
Ako telefon radi više zahtevnih radnji u isto vreme, vaš procesor će raditi na višem taktu, što znači da će se oslobađati veća količina toplotne energije. A kako procesor nije u stanju da izreguliše toplotu, vaš telefon će se naglo isključiti.
Problem sa procesorom uglavnom imaju Motorola mobilni telefoni, pa ukoliko ste vlasnik uređaja sa potpisom ovog brenda – predlažemo vam da isprobate par trikova pre nego što kontaktirate servis Motorola mobilnih telefona.
Za početak, isključite mobilne aplikacije koje trenutno ne koristite, a koje rade u pozadini – na primer, ukoliko niste trenutno povezani putem Bluetooth mreže sa drugim uređajem, a pretražujete Instagram ili Tik Tok, isključite Bluetooth funkciju.
Isto tako isključite lokaciju ukoliko vam u tom momentu nije potrebna, kao i Youtube, Facebook, Snapchat i Whats Up – u prevodu, svaku platformu, funkciju i aplikaciju koja je bespotrebno uključena.
#2 Kako da produžite životni vek baterije?
Imajte na umu da “jače” zagrevanja telefona crpi i bateriju, što će vremenom rezultirati u bržu potrošnju baterije.
Prekomerna upotreba telefona, korišćenje više zahtevnih aplikacija i igrica istovremeno i loš procesor će dovesti do slabljenja baterije.
Stoga ćemo sa vama podeliti savete kako da produžite njeno trajanje:
-
- Uključite režim za štednju baterije – ovo se odnosi na opciju koja manje troši energiju time što će recimo smanjiti osvetljenje.
- Ne koristite telefon dok se puni – na taj način “terate” telefon da (pre)više radi, a samim tim se baterija neće adekvatno napuniti.
- Zamenite procesor – najbolje je da se posavetujete prethodno sa stručnjakom da li postoji način da se procesor popravi ili poboljša. Ukoliko ne, ključno je da uzmete model koji je kompatibilan sa vašim pametnim uređajem.
#3 Kako da postupite kada vam telefon sporo reaguje?
Koren ovog problema je višestruk.
Naime, ovaj bag se uglavnom vezuje za starije modele telefona, ali nije neuobičajno da se javi i kod modela novije generacije, poput iPhona ili Xiaomi telefona.
Razlog za sporo reagovanje može biti činjenica da je RAM memorija telefona preopterećena zahvaljujući velikom broju datoteka.
Dakle, ukoliko imate previše slika, dokumenata, sačuvanih audio ili video zapisa, ili pak dodatnih aplikacija koje gotovo nikada ne koristite – može doći do usporenja sistema.
Razlog za to je što se resursi i energija telefona rasipaju tamo gde to nije neophodno, a zanemaruje se činjenica da se kapacitet skladištenja smanjuje.
Rešenje za ovu poteškoću je jednostavno – potrebno je samo da očistite svoju keš memorije i uklonite fajlove/aplikacije koje generalno ne koristite.
#4 Šta uraditi kada ekran postane potpuno crn, a telofon još uvek radi?
Problem crnog ekrana je prepoznatljiv po tome što će vaš displej biti poptuno crn ili zamrznut, dok će se zvuk i dalje reprodukovati. Uz to, sve reakcije korisnika su u potpunosti ograničene.
U ovom slučaju je moguće da je problem u radu software-a ili hardware-a. Ukoliko vam sledeći trik ne pomogne, vrlo je važno da kontaktirate vašeg servisera i odnesete mobilni telefon na pregled kako biste utvrdili egzaktan razlog problema.
Pokušajte da uradite sledeće:
- Najpre pritisnite i brzo pustite dugme za pojačavanje zvuka;
- Potom pritisnite i brzo pustite dugme za smanjivanje zvuka;
- Nakon toga, pritisnite i nastavite da držite spoljašnje dugme za gašenje i pokretanje uređaja, sve dok se na ekranu ne pojavi simboličan logo brenda vašeg pmatenog telefona.
Ako ništa od ovoga nije izazvalo reakciju, savetuje se da priključite vaš telefon na punjač i ostavite ga da se puni otprilike 30-ak minuta (ne manje).
Ukoliko ni ova tehnika nije pomogla, neophodno je da vaš mobilni telefon odnesete u specijalizovani servis.
Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan, koliko i poučen, te da smo uspeli da vam otklonimo neke nedoumice u vezi kvarova na mobilnim telefonima – pratite naš sajt za još korisnih saveta.
photos: pexels.com