Četvrta generacija BMW-ovog Minija obeležiće novu eru za ovaj čuveni britanski mali automobil i služiće kao most između doba motora sa unutrašnjim sagorevanjem i električnog doba.

Električni Mini prvi je rezultat nove saradnje između Minhena i Great Wall Motora, budući da ove dve kompanije zajedno razvijaju električne karakteristike BMW-ovog premijum superminija. Karakteristična Mini silueta je izuzetno nepromenjena, sa plutajućim krovom kontrastne boje, zatamnjenim stubovima prozora i ravnom staklarijom, sve se nastavlja i u četvrtoj generaciji Minija. To je trajna estetika koja je izdržala izuzetno dobro od dolaska prvog R50 modela 2000. godine.

Možda najkarakterističniji novi detalji su napred i nazad

Novi Mini Cooper iz 2024. godine ima jednodelnu rešetku sa tradicionalnim ovalnim farovima i karakterističnim novim trouglastim zadnjim svetlima sa umirenim naznakama motiva britanske zastave iz današnjeg Minija hečbeka. Grafika zadnjih svetala će zapravo biti dostupna sa tri različita uzorka.

Mini Cooper Electric: Specifikacije

Novi električni Mini stiže u britanske prodavnice u proleće 2024. godine. Očekujte izbor između dva modela:

  • Mini Cooper Electric E, 182 KS / 214 lb-ft, 7,3 sekundi do 100 km/h
  • Mini Cooper Electric SE, 215 KS / 243 lb-ft, 6,7 sekundi do 100 km/h

Jeftiniji automobil dolazi sa baterijom od 41 kWh, dok Mini Cooper Electric SE ima veći kapacitet od 54 kWh. Kućno punjenje putem AC-a je do 11 kW, dok brzo punjenje putem DC-a dostiže do 95 kW, što znači da se punjenje od 10-80% može postići za manje od 30 minuta, prema Mini.

Dizajn

Ako poredate svaku generaciju novog Minija jednu do druge, mogli biste tvrditi da svaki automobil izgleda kao malo manja rezolucija od prethodnog. Rešetke postaju manje kompleksne, i automobil se postepeno pretvara u više izrađenu verziju originalnog dizajna. Imajući to na umu, novi Cooper se može videti kao naj "Mini" verzija modela otkako je BMW preuzeo prava i lansirao originalni dizajn Franka Stephensona.

Inspirisan našom istorijom, razvili smo sopstveni novi dizajnerski jezik, definisali smo naš DNK", rekao je šef dizajna Oliver Hajlmer, koji kaže da pokušava da vrati čistotu originalnog dizajna.

Delovi automobila su očigledno modernizovani, ipak: na primer, profil automobila je dizajniran tako da izgleda niže i kompaktnije - uklanjajući deo percipirane težine njegove platforme ispod.

Na sreću, Mini se izdvojio iz trenda neprestano rastućih gradskih automobila i napravio je novi Cooper kraćim. Manji prevjesi u odnosu na njegovog prethodnika na zadnjem i posebno na prednjem delu učinili su automobil kompaktnijim, očuvavajući visok nivo zaštite putnika. Ipak, unutrašnjost je šira za 2cm.

Prvi pogled na unutrašnjost

Baš kao kod trenutnog automobila, kabina novog Mini Coopera Electric dominira okruglim ekranom - ali ovaj je ogroman ekran osetljiv na dodir čije su grafike dizajnirane da se potpuno uklope u okrugli oblik.

Prošla su vremena malih pravougaonih ekrana koji su neugodno bili stisnuti u analognu okruglu skalupu. Ovde su aplikacije sve nepromenjeno okrugle i to se vidi. Centralni ekran dodaje sve instrumente u okruglom prikazu - uključujući prikaze brzine, navigacije, audio sistema i očitavanja telefona.

Mini Cooper Electric

Pregled novog Mini infotainment sistema

Novi okrugli OLED brojači i zvučni i svetlosni prikaz pretvaraju kabinu u animirani enterijer. Dizajneri Minija balansiraju modernu grafiku sa retro stilom, uključujući mogućnost postavljanja brojača u retro fontu koji podseća na original iz 1950-ih. Ovo je samo jedan od osam režima iskustava koji su dostupni, zaviseći od vaših zahteva za stilom vožnje, od Osnovnog do Kartinga i Zelene vožnje.

Nezavisno u kom je režimu postavljen ekran, Mini je napokon optimizovao prikaz za okrugli ekran; čak i trećepartijalne aplikacije poput Spotify sada odgovaraju i rade u okruglom prostoru.

Kia EV9: Ovaj električni SUV pokazuje veličinu
Da li postaju megalomani u Kiji? Izgleda gotovo tako. Dosadašnji električni modeli Kia Soul i Niro bili su veoma skromni u kompaktnoj klasi, a EV6 je bio u srednjoj klasi. Međutim, krajem 2023. godine dolazi ovaj Mega-SUV. Naziva se EV9 - i izgleda prilično moćno! Velike gume ispunjavaju izrađene b…

Da li je praktičan?

Niste kupili Mini hatchback zbog prostranosti - a novi model za 2024. ostaje mali automobil. Gepek ima skromnih 200 litara, ali možete povećati kapacitet za teret na 800 litara spuštanjem zadnjih sedišta u razmeri 60:40.

Ovo je nova električna platforma koja će podržavati svaku novu generaciju Mini vozila koje ćemo videti u naredne tri godine, dok Minhengen nadograđuje celokupni asortiman malih automobila.

Benzinske verzije će biti nadograđene kako bi sledile novi izgled prikazan ovde - ali će efektivno nastaviti da koriste današnju tehniku sa motorima od 1,5 i 2,0 litara i finalnom montažom u fabrici Oxford.

Ovo je pametan način za BMW da premosti prelazak na električne automobile i istovremeno osigura svoje pozicije.

Izvor: Car Magazine

Bilbord Korisnik

Odabrane objave u vašem inbox-u
+ pristup objavama samo za korisnike.

Besplatna prijava