Izuzetno egzotični Ferrariji, McLareni i Lamborghiniji svi su žrtve manje moći i ekskluzivnosti u poređenju s potpuno električnim Rimac Nevera. Hrvatska Nevera, koji košta milione, proizvodi neverovatno mnogo konjskih snaga koje izazivaju logiku i ima veoma ograničenu proizvodnju - samo 150 jedinica.

Šansa da ga primetite jednaka je šansi da vidite zebru bez pruga. Koristeći monokok šasiju koja ugrađuje kanale baterijskih ćelija ispod poda, njegov par električnih motora na svakoj osovini generiše čak 1813 konjskih snaga i upravlja oko 205 milja procenjenog doleta vožnje. Početna cena od 2,2 miliona dolara odgovara njenim ultra bogatim kupcima, među kojima je i F1 šampion Niko Rozberg. Iako Nevera postoji kao merilo snage automobilske inženjeringa, čini nas prilično optimističnim za ono što će neminovno biti još veće u budućnosti.

Šta je novo za 2024. godinu?

Baš kad ste pomislili da ne može biti luđe, 2024. godine to čini Rimac Nevera. Model Nevera Time Attack je novost za ovu godinu, ali proizvodnja je ograničena na samo dvanaest primeraka. Ovi još ograničeniji Nevera modeli nose ekskluzivnu boju koja slavi rekordne postignuća kompanije.

Električni motor za pogon, snaga i performanse

Dokazavši da ne postoji nešto kao previše konjskih snaga, "standardni" model Nevera koristi četiri elektromotora potpuno električnog pogona, pri čemu je svaki točak opremljen trajnim magnetom AC sinhronim motorom sa karbonskim omotačem i jednostepenim direktnim menjačem. Iako je najveći izlaz iz baterije 1877 konjskih snaga, najviše 1813 konjskih snaga može se ostvariti putem motora. Nije kao da ćete primetiti razliku.

Oba prednja motora generišu po 303 konjske snage i 207 funti-stope obrtnog momenta, dok su dve zadnje pogonske jedinice dobre za po 603 konjske snage i 664 funti-stope svaka. Rimac tvrdi da Nevera može postići brzinu od 60 mph (96.5 km/h) za 1.85 sekundi i preći četvrtinu milje za 8.6 sekundi. To bi bilo brže od bilo čega što smo ikada testirali, ali te procene dolaze uz jedan asterisk; postignute su na pripremljenoj stazi za ubrzanje. Međutim, tvrdnja o maksimalnoj brzini od 258 mph (415.2 km/h) je takva da će retki biti dovoljno hrabri da je pokušaju dostići.

Rimac

Opseg, Punjenje i Trajanje Baterije

Da budemo iskreni, kod automobila sa otprilike 800 konjskih snaga više nego kod trkačkog automobila Formule 1 (koji navodno ima preko 1000 konja), potpuni domet električnog vozila nije najvažniji prioritet. Sva ta zadivljujuća performansa imaju svoju cenu i, kao takva, Nevera je dobila procenu dometa od 205 milja prema Agenciji za zaštitu životne sredine (EPA). Koliko brzo se taj domet smanjuje nakon nekoliko sekundi krstarenja brzinom od navodnih 258 mph automobila – pa, to je stvar za milionere da otkriju. Nevera koristi ogromni baterijski paket od 117,0 kWh koji se prostire između i iza sedišta i naslona za sedenje sa dodatnim krilima ćelija koje se protežu ispod vozačevih i suvozačevih nogara.

Rimac

Unutrašnjost, udobnost i prtljažni prostor

Iako je čista performansa u samom središtu misije Nevere, Rimac je želeo da osećaj sedenja u njoj odgovara uzbuđenju vožnje. Iako svaka od 150 Nevera koje će Rimac proizvesti može biti prilagođena sa različitim materijalima, bojama i šavovima kako bi se postigao raskošan izgled, karbonska monokok konstrukcija od koje je ceo automobil napravljen ne može biti zanemarena. Goli karbonski vlakna prisutna su duž centralne fascije kontrolne table, kao i oko središnje konzole i upravljačke kolone. Sueda i sjajna aluminijumska legura takođe su česti materijali unutar hrvatskog potpuno električnog hiperauta.

Infotainment i povezanost

Komandni centar Nevere sastoji se od tri ekrana koji prikazuju razne kontrole i informacije o vozilu. Veliki infotainment ekran je centralno postavljen sa billet-machine hardverom koji mu omogućava da se preklopi napred radi dodatnog prostora za odlaganje, a njegova izdržljiva konstrukcija pomaže da ekran ne popusti pod intenzivnim lateralnim ubrzanjem automobila. LCD ekran na strani suvozača prikazuje brzinu, ubrzanje i druge informacije koje će sigurno ubrzati puls svakog suvozača. Takođe je dostupno i bežično punjenje pametnih telefona, koje se nalazi iznad centralne konzole.

Vozila - Bilbord Magazine
Budite u toku sa najnovijim vestima iz mode, automobila, kulture i dešavanja uz naš informativni i zanimljiv blog | Inspirišite se trendovima! 🎉

Izvor: Car & Driver