Tokom godina, dvovratni Mercedes-AMG sportski automobili – od modela SLS Gullwing, preko prve generacije modela GT, pa čak i do modela SLR McLaren sa oznakom Benz pre njih – svi su kombinovali ekstravaganciju i performanse do hedonističkih nivoa. Međutim, čini se da su čarobnjaci za brzu vožnju kompanije sada usvojili širi pristup sa redizajniranim modelom GT kupe za 2024. godinu, koji se, uzimajući mnogo od najnovijeg SL roadstera, više okreće ka strani grand touringa.

Bolji izgled, unapređena aerodinamika

Elegantno oblikovan sa strmim nosom i nabreklim zadnjim lukovima, novi GT serije C192 i dalje izgleda kao šestostruki projektil, ali je prijatniji za oko nego prethodno. Njegova struktura se sastoji od aluminijumskog šasije sa elementima od čelika, magnezijuma i karbonskih vlakana, a ukupne dimenzije su se blago povećale u odnosu na prethodnika. Sada je duži za 7.1 inč, širi za 1.6 inča i ima dodatnih 2.8 inča među osovinama. Aktivni aerodinamički sistemi se nalaze u prednjem donjem delu automobila, kao i kod aktivnog zadnjeg spojlera; opcioni Aerodinamički paket donosi dodatne prednje deflektore vazduha, izraženiji zadnji difuzor i fiksni zadnji spojler.

AMG navodi da je osnovna misija redizajna GT modela da zadovolji postojeće kupce koji su tražili veću praktičnost bez gubitka performansi. S tim ciljem, odlazi dizajn sa zadnjim pogonom starog automobila i zamenjuje ga standardnim promenljivim pogonom na sva četiri točka koji može preusmeriti do 50% obrtnog momenta motora na prednje točkove ili 100% na zadnju osovinu. Taj motor je dobro poznati AMG-ov twin-turbo 4.0-litarski V-8, koji će isporučivati 469 konjskih snaga i 516 funti-stopa obrtnog momenta u modelu GT55 i 577 konjskih snaga i 590 funti-stopa obrtnog momenta u modelu GT63.

2024 Mercedes-AMG GT Coupe

Međutim, nova transmisija automobila - devetostepeni automatski menjač sa spojnicom umesto konvertora obrtnog momenta - smeštena je direktno iza motora, umesto pozicije pozadi kao kod prethodnog GT modela sa dvostrukim kvačilom. Kao rezultat toga, naduvani V-8 motor sada se nalazi iznad linije prednje osovine, umesto iza nje - kompromis koji povoljno utiče na unutrašnji prostor verovatno na štetu raspodele težine između prednjeg i zadnjeg dela automobila.

2024 Mercedes-AMG GT Coupe

Dodatni mehanički naglasci uključuju upravljanje zadnjim točkovima, elektronski kontrolisani diferencijal s ograničenim proklizavanjem na zadnjem točku, opcionalni sistem podizanja prednjeg dela vozila koji može podići prednji kraj za 1.2 inča, kao i poluaktivno hidraulično povezano oslanjanje sa adaptivnim amortizerima. Kao što biste očekivali, AMG-ov sistem Dynamic Select nudi različite režime vožnje, kao i program za lansiranje Race Start. Iako će ukupna težina verovatno preći dve tone, GT63 bi trebalo da bude u stanju da postigne brzinu od 0 do 60 mph za otprilike tri sekunde.

2024 Mercedes-AMG GT Coupe

Standardni će biti konvencionalni liveni čelični diskovi za kočnice, dok će karbonsko-keramičke jedinice prečnika 16.5 inča napred biti opcija. Primer koji smo videli je bio postavljen na Michelin Pilot Sport S5 letnje gume montirane na 21-inčne kovane aluminijumske felne (20-inčne su standardne). Iako će u početku raspon modela obuhvatiti GT55 i GT63, visoka HL ocena novih zadnjih pneumatika ovog automobila, zajedno s viđenjima razvojnih modela s priključcima za punjenje, ukazuju na to da će se kasnije dodati model s većim hibridnim pogonom.

2024 Mercedes-AMG GT Coupe

U poređenju sa starim GT-om, unutrašnjost novog automobila je luksuznija, prostranija i lakša za videti, posebno uz opcionu panoramsku staklenu krovnu konstrukciju. Od svojih turbina sličnih okruglih ventilacionih otvora do centralnog 11.9-inčnog dodirnog ekrana, enterijer je atraktivno visokotehnološko okruženje koje će odmah biti prepoznatljivo svakome ko je zavirio unutra u novi SL.

2024 Mercedes-AMG SL63 će nuditi posebno izdanje pod nazivom ‘Bright Orange Big Sur’
SL63 Big Sur je ofarban u boji nazvanoj Orange Flame Metallic iz Manufaktur palete, a ova nijansa takođe se pojavljuje u kabini na centralnoj konzoli i drugim ukrasnim detaljima. Ova posebna nijansa narandžaste boje navodno ima za cilj da dočara zalaske sunca na Big Suru. Mercedes je takođe dodao d…

Sportska sedišta koja obuhvataju tela, sa dostupnom funkcijom masaže, biće standardna i mogu se nadograditi na sportska sedišta sa snažnijim bočnim osloncem za bolje performanse. Značajno je da dodatni prostor iza prednjih sedišta pruža praktično mesto za odlaganje stvari ili mogućnost montaže opcionalnih preklopnih zadnjih sedišta za još dva dodatna putnika - pod uslovom da nemaju izražene glave.

Dodatna praktičnost se može pronaći pozadi, uz beskontaktno aktivirano električno otvaranje zadnjih vrata, otkrivajući prostran prostor za prtljag koji bi trebalo da primi dve golf torbe. Takođe, preporučuje se izbor preklopnih zadnjih sedišta ako planirate maksimalno iskoristiti kapacitet prtljažnika GT modela, jer modeli koji ih nemaju imaju fiksnu pregradu iza putničkog prostora.

2024 Mercedes-AMG GT Coupe

Sa pogonom na sva četiri točka, dodatnim sadržajem i većim naglaskom na ukupnoj upotrebljivosti, novi GT se čini čvrsto usmerenim na konkurenciju sa današnjim suštinskim svakodnevnim superautom, Porscheom 911 Turbo. Iako će tradicionalisti možda žaliti zbog odluke AMG-a da GT odvede iz čistog teritorijala sportskih automobila, uskoro ćemo imati bolju ideju o njegovim kompromisima kada budemo za volanom. Cena još nije objavljena, ali očekujemo da će biti relativno blizu trenutnim početnim cenama SL55 i SL63—$142,350 i $184,050, redom—kada se pojavi u prodaji tokom prvog dela sledeće godine.

Vozila - Bilbord Magazine
Budite u toku sa najnovijim vestima iz mode, automobila, kulture i dešavanja uz naš informativni i zanimljiv blog | Inspirišite se trendovima! 🎉

Izvor: Car and Driver