Niz brojeva se nedavno veselo popunio kod VW-a. ID.3 je započeo 2020. kao predstavnik Golfa i dobio svoj prvi redizajn. ID.4 i njegov Coupe odjeljak ID.5 su SUV-ovi veličine Tiguan-a, prikladni za obitelj, a ID.6 je njihova duguljasta verzija za Kinu. Nedavno je ID.2all otkriven kao pregled dolazećeg početnog modela u električnoj VW paleti koji će biti dostupan 2025. godine.
ID.7 je nastao iz konceptnog automobila ID. Aero. Hoće li velika limuzina udovoljiti visokim zahtevima?
Dug, ali veoma okretan
Uporan je u savladavanju krivina, uprkos svojoj dužini. U svakom slučaju, novi predstavnik VW je dosad najduže električno vozilo: Skoro pet metara pokazuje merač. ID.7 premašuje ID.5, ID.4 i ID.Buzz. Međutim, premašuje i VW Passat za ponosnih 20 centimetara. VW-BEV tako jasno stupa u višu srednju klasu i upoređuje se - ako tražimo fosilni model za poređenje - pre sa (još većim) VW Phaetonom.

Moćan elektromotor na zadnjoj osovini pruža solidnu snagu: isporučuje 210 kW/286 KS, čime je najjači od svih ID. modela.
Dve baterije u programu
Pogon ID.7 Pro dobija svoju energiju od baterije sa 77 kWh neto energetskog kapaciteta prilikom lansiranja na tržište u jesen 2023. U startu će to biti jedina dostupna veličina, ali VW planira da ponudi bateriju od 86 kWh u svojoj ponudi. To bi bila najveća baterija u Volkswagenu: ID.7 Pro S bi mogao imati doseg do 700 kilometara.

Efikasnost u fokusu
VW želi smanjiti potrošnju struje na ID.7 modelu kako bi se povećala efikasnost, ne samo kroz efikasan sistem pogona, već i smanjenjem otpora vazduha. Sa ciljanim Cw koeficijentom od 0,23, ovaj veliki električni automobil ne dostiže vrhunske modele u ovoj disciplini kao što su Mercedes EQS ili čak Lucid Air. Ipak, ID.7 je i dalje veoma aerodinamičan automobil: vetrobransko staklo je postavljeno veoma ravno, a prednji deo haube je nisko pozicioniran. VW nije eksperimentisao sa digitalnim retrovizorima.

Cena i datum prodaje
ID.7 će u jesen 2023. godine dobiti zeleno svjetlo za evropsko i kinesko tržište, a 2024. godine će se pojaviti na tržištu Severne Amerike. Nova električna top-modela će se proizvoditi u Emdenu u Donjoj Saskoj, osim kineskih verzija. Što se tiče cene, kompanija se još uvek drži zatvorenih karata, ali ID.7 sigurno neće biti dostupan za manje od 55.000 evra. VW će uskoro ponuditi verziju sa većom baterijom, ali varijanta sa pogonom na sva četiri točka trenutno nije planirana.