Nissan je već stavio dva konceptna vozila – IMk 2017. i Ariia Concept 2019. – u centar pažnje na odgovarajućim izdanjima Salona automobila u Tokiju. Zatim je proizvodni model predstavljen u Jokohami kao virtuelna svetska premijera. I to na prvi pogled pokazuje da je tajnovitost proteklih meseci zapravo bila pomalo suvišna. Zato što je proizvodni automobil praktično 1:1 kopija konceptnog automobila Arija iz 2019.
Nova platforma
Nissanov električni automobil koristi novu grupnu platformu za električna vozila i skalabilan je poput sličnih kompleta drugih proizvođača. Platforma omogućava različite konfiguracije pogona sa jednom ili dve (zatim sa pogonom na sve točkove) pogonske jedinice i različitim kapacitetima baterija.
Nissan Ariya će biti dostupan u četiri varijante. Osnovna verzija je varijanta sa pogonom na prednje točkove sa baterijom od 63 kVh (neto) i elektromotorom od 160 kV (218 KS) i 300 Nm.
Ima domet od 420 kilometara prema VLTP-u, vreme sprinta je navedeno kao 7,5 sekundi, a najveća brzina je 160 km/h. Druga verzija sa pogonom na prednje točkove koristi bateriju od 87 kVh (neto) i elektromotor od 178 kV (242 ks) i 300 Nm. Modeli sa pogonom na sve točkove takođe se oslanjaju na bateriju od 87 kVh, koja se zatim kombinuje sa dva elektromotora. Ovde su dostupni nivoi snage 225 kV (306 ks) i 290 kV (394 ks).
U zavisnosti od instaliranog pogona i baterije, sve je između 420 i 530 kilometara u smislu dometa, pri čemu se modelima sa pogonom na sve točkove (Ariya AVD e-4orce, ime vozila očigledno nije dovoljno čudno) dodeljuje veća maksimalna brzina. Model sa pogonom na sva četiri točka sa malom baterijom koji je prvobitno najavljen ponovo je otkazan. Pogon na prednjim točkovima može da izdrži 750 kilograma na kuku, verzije sa pogonom na sve točkove 1,5 tone.

Slabosti Nissan Leaf-a su eliminisane
Tvrdoglavo pridržavanje japanskog standarda punjenja CHAdeMO, koji sve više zaostaje za Leafom u Evropi, sada je očigledno istorija Nissana Ariya: evropske verzije električara, koje su prvobitno napravljene isključivo u Japanu, dobiće vezu sa evropskim CCS standardom za brzi punjači. Nissan Ariya bi trebalo da bude u mogućnosti da koristi takve CCS tačke za punjenje sa do 130 kV. To nije sve: prema Nissanu, sve Ariya dolaze sa trofaznim ugrađenim punjačem, koji omogućava do 22 kV snage punjenja na punjačima naizmeničnom strujom. Ovo je daleko od standarda serije u industriji.
Sa strane karoserije, Nissan naziva Ariya "kupe krosover". Ako Ariya dugu 4,60 metara i visoku skoro 1,70 metara svrstavate u kamp terenskih vozila, verovatno niste pogrešili; spoljne dimenzije približno odgovaraju Nissan Ks-Trail. Unutra, kao što je tipično za električni automobil, ima dovoljno prostora za putnike, jer ni tunel za menjač ne smeta, niti glomazne komponente poput sistema za klimatizaciju moraju da se slažu ispod kontrolne table. Ne samo da ima dovoljno prostora za noge pozadi za izležavanje, već postoji i dosta slobode kretanja napred sa ravnim podom od vrata do vrata.

Mehanički prekidači su retki
Minimalistički opremljen kokpit Nissan Ariya u suštini je zasnovan na dva kombinovana displeja za instrumente i multimedijalni sistem (veliki head-up displej u boji je takođe na brodu). Ispravni mehanički prekidači su retki, kontrola jačine zvuka za zvučni sistem, dugme za start/stop i nekoliko dugmadi na multifunkcionalnom volanu su poslednji ostaci stare kulture prebacivanja. Za većinu drugih komandi, kao što je kontrola klime, Nissan se oslanja na prilično hladne dodirne jedinice: one se svetle samo kada su u upotrebi i inače nestaju gotovo nevidljivo na drvenoj površini kontrolne table i centralne konzole.
Kada je u pitanju mrežna elektronika, Nissan Ariya je vrhunska – prirodna glasovna kontrola, uključujući integrisani Amazon Alexa glasovni asistent, je uključena, ažuriranja softvera se instaliraju na mreži bez posete radionici. Nissan Pro-Pilot sistem za poluautonomnu vožnju održava traku, brzinu i rastojanje do vozila ispred i takođe dobija informacije od navigacionog sistema, na primer da smanji brzinu ranije pre krivine. Sistem takođe ima parking asistent za paralelno i okomito parkiranje sa potpuno automatskim procesom bez intervencije vozača.

Top model sa 290 kV (394 ks)
Sada je dostupan i novi top model. Nissan Ariya sa Evolve+ paketom košta 71.490 evra. Dva elektromotora, po jedan po osovini, brinu o pogonu na sva četiri točka. Nissan sistem naziva e-4orce. Snaga sistema je 290 kV (394 KS) i samim tim znatno veća od 225 kV (306 KS) pogona na sve točkove koji je još uvek dostupan.
Najmoćniji Nissan Ariya ubrzava sa mesta do 100 km/h za 5,1 sekundu (225 kV: 5,7 sekundi). Maksimalna brzina ostaje nepromenjena na 200 km/h. Dva elektromotora se napajaju energijom iz baterije od 87 kVh. I ovde je snaga punjenja maksimalno 130 kV na brzom punjaču i 22 kV na zidnoj kutiji ili javnoj stanici za punjenje. Japanci sa jednim punjenjem po VLTP standardu mogu da pređu 498 kilometara. Standardna oprema Ariya sa Evolve+ paketom proširena je na unutrašnjost od plave napa kože i 20-inčne aluminijumske felne u poređenju sa Evolveom sa 225 kV.
Obe opcije zajedno koštaju 2.500 evra dodatno u slabijem električnom automobilu sa pogonom na sve točkove. Tako, u poređenju sa Ariya Evolve, postoji dodatna cena prilagođena opremi od 2.500 evra za veću pogonsku snagu od 65 kV (88 ks).