Prošle godine je predstavljena "Princeza" sa dobro poznatim kompresorskim V6 motorom iz Toyotine proizvodnje, a sada Britanci ubacuju varijantu sa turbo četvorocilindričnim motorom iz Mercedes-AMG A 45.
405 KS ovde, 365 onde, obrtni moment i maksimalna brzina su identični sa 430 Nm i 290 km/h, barem kada uporedimo obe verzije sa automatikom; V6 ubrzava 0-100 za dve desetinke brže. Ništa od ovoga ne bi opravdalo ovaj dvostruki napor.
Konvencionalne serije modela, poput već predstavljenog SUV-a Eletre ili najavljenih daljih modela (sedan po uzoru na Taycan i manji SUV), će biti proizvedeni u Kini kod matične kompanije Geely.

Poslednji model sa motorom unutrašnjeg sagorevanja dobiće pomoć iz Štutgarta, i to u obliku onog tipa motora koji je nedavno Mercedes obustavio u modelu A 45: dvolitarski motor bez opcija S verzije, snage 421 KS. U kompaktnom modelu, M 139 je nekada razvijao 387 KS, sada je ta snaga smanjena za dodatnih 22 KS.
Uprkos nemačkom motoru, Emira zvuči kao Lotus
Međutim, pruža solidne performanse i pre svega ne zvuči kao AMG. Lotus je postigao zvuk pomoću usmeravanja izduvnih gasova i izduvne sistema, zvuk koji bi i slep odmah prepoznao kao Lotus. Dubok i grgoljast pri nižim obrtajima, što su obrtaji viši, postaje sve više metalan sa limenim nijansama - zaista uspešno.
I tu su još i pažljivo oblikovani izduvni završeci sa rupicama u obliku Lotusovog znaka, koje već poznajemo od V6 motora.

Vozne osobine su prilično precizno usklađene sa onima šestocilindarskog motora, iako je Lotus značajno intervenisao na upravljačkom sistemu i zadnjem delu vozila.
Čisto mehanička upravljačka oprema V6 motora je ustupila mesto elektrohidrauličnoj jedinici, gde se hidraulična pumpa kontroliše putem elektromotora. Time se može izbeći oštećenje upravljačkog sistema pri udarcima o ivičnjake - što je na britanskim putevima zaista dobra ideja.

Nova podešavanja upravljača, i dalje izvanredan osećaj upravljanja
Ipak, osećaj upravljanja i povratna informacija i dalje ostaju izuzetno direktni. Što se tiče težine, moglo bi se pomisliti da četvorocilindrični motor značajno lakše konstruiše nego Toyota V6; i to je tačno. Međutim, Lotus praktično potpuno vraća u vozilo težinu koju je uštedeo putem osmobrzinskog DKG menjača i povećane potrebe za hlađenjem.

Ručna menjačka funkcija na polugi je besmislena. Unutrašnjost je identična šestocilindarskom modelu - gotovo identična: Automatska poluga za izbor brzina ima ručnu funkciju, ali je u praksi potpuno neupotrebljiva. Umesto pomeranja napred i nazad, morate pomerati prema desno za više brzine i prema levo ka bedru da biste smanjili brzinu. To bi se moglo jednostavno izostaviti, budući da na upravljivom volanu postoje aluminijumski šift-paddle-ovi koji nisu savršeni, ali barem bolje funkcionišu nego u automatskoj verziji V6 modela.
Cena
Cene počinju - isto kao i za V6 - od 95.995 evra za prvu ediciju. Samo što je ova edicija sa većim motorom već odavno rasprodata. Zainteresovani za 2.0 motor moraju požuriti.
