Model iz posebne serije, proizvodni brojevi su ograničeni na 599 i 799 jedinica u Spider i Stradale varijantama redom, sa cenama koje počinju od 770.000 evra.
Pokretan istim 4-litarskim twin-turbo 90-stepenim V8 motorom kao standardni SF90 Stradale, uvođenjem poliranih ulaznih i izduvnih kanala, novih lakših klipova, modifikovane komore za sagorevanje i povećanjem kompresione razmere, snaga se povećava za 17 konjskih snaga na 786 KS pri 7900 obrtaja u minuti, dok je težina motora smanjena za 3.5 kg zahvaljujući uklanjanju sekundarnog sistema za vazduh.

Hibridna pogonska jedinica Ferrarija preneta je sa modela SF90 i ima istu trojicu električnih motora (dva na prednjoj osovini i treći između menjača i motora) koji pružaju impresivnu maksimalnu snagu od 1016 KS za SF90 XX, zahvaljujući dodatnih 13 KS koje električni motori doprinose ukupnoj snazi od 230 KS. Ovaj porast snage rezultat je poboljšanja hlađenja, pri čemu je radijator smešten napred preokrenut kako bi se povećala efikasnost i topao vazduh izduvava preko dva nova otvora na poklopcu motora. Uprkos povećanju snage, SF90 XX zadržava isti domet od 16 milja u potpuno električnom režimu vožnje kao i SF90.

Rezultat ovih promena je ubrzanje od 0 do 100 km/h za dve desetinke brže, pri samo 2.3 sekunde kako za kupe, tako i za Spider varijante. Ubrzanje od 0 do 200 km/h je jednako impresivno, postiže se za samo 6.5 sekundi u odnosu na standardni automobil koji za to treba 6.7 sekundi – Spider varijanta za to treba dve desetinke duže, odnosno brže nego standardni SF90 Spider za tri desetinke. Maksimalna brzina je ograničena na 199 mph, 12 mph manje nego kod standardnog automobila zbog povećanog otpora vazduha.

Redizajnirana sedišta od karbonskih vlakana (po 5.6 kg svako) i osnovna kabina pomažu smanjenju težine za 10 kg, na ukupno 1560 kg (suvo), čime se povećava odnos snage i težine automobila na c651 KS/toni (c612 KS/toni za Spider).
Na putu Ferrari SF90 XX prvi put se pojavljuje "dodatna snaga" funkcija, koja pruža do 30 dodatnih kratkotrajnih povećanja snage pri izlasku iz krivina u režimu kvalifikacija. Sistem funkcioniše na sličan način kao sistem koji koriste Ferrarijevi Formule 1 automobili, regenerišući snagu pri usporavanju i pružajući dodatne performanse prilikom ravnanja u liniji kada je to najpotrebnije, pod punim gasom i idealnim uslovima prianjanja.
SF90 XX-ova snaga sagorevanja se prenosi na zadnju osovinu putem istog 8-stepenog menjača sa dvostrukom spojnicom kao i ranije, samo sa patentiranom tehnologijom vremena sagorevanja u komori koja pomaže u pružanju dinamičnijih promena brzina. Odnosi su identični standardnom automobilu.

Najznačajniji detalj kod SF90 XX je aero paket, koji uključuje prvi fiksni zadnji spojler na Ferrari drumskom automobilu još od modela F50. Zadnji spojler sam stvara 315 kg potiska, uz dodatak posebno dizajniranog zatvorenog donjeg dela vozila i modifikacija prednjeg dela za aerodinamičke performanse, ukupan potisak se povećava na 530 kg (pri 250 km/h), što je povećanje od 140 kg u odnosu na standardni automobil.
Zadnji spojler je opremljen aktivnim elementom gurnija koji omogućava prekidanje strujanja vazduha pri visokim brzinama, smanjujući otpor vazduha i omogućavajući veću maksimalnu brzinu. Dvostruki izlazi vazduha iza vozačkog odeljka poboljšavaju hlađenje u kupeu, a rešetke poput onih na modelu F12 TDF na prednjim i zadnjim lukovima smanjuju pritisak i otpor vazduha. Glavni usisi iza vrata su agresivniji nego pre, sada opremljeni kanalom za odvajanje sporog i brzog strujanja vazduha.

Promene na šasiji su minimalne, pri čemu se tvrdi da je poboljšan odziv upravljanja sa izmenjenim položajem, uz povećane vrednosti opruga i smanjeni visinu zadnjeg dela vozila kako bi se povećala stabilnost pri visokim brzinama, sa agresivnijim nagibom vozila nego pre.

Ispod točkova od 20 inča nalaze se nove kočione pločice i diskovi specifični za SF90 XX, dimenzija 298 mm napred i 290 mm pozadi, što pruža veću površinu diska u poređenju sa LaFerrari i novijim Daytona SP3 modelima. Uz to, novi ABS-Evo sistem kočenja sa senzorima visoke rezolucije '6D' dodatno smanjuje zaustavni put pri brzini od 0 do 124 mph za 13 metara, sada iznosi samo 108.1 metara. Kupci takođe mogu opcionalno odabrati karbonske točkove od 20 inča sa gumama Michelin Pilot Sport Cup 2R (Michelinove Cup 2 gume su ugrađene kao standardne).

Prednji dizajn SF90 XX veoma je sličan SF90 modelu, sa ažuriranjem grafike "čekićaste ajkule" automobila, ali sa znatno više promena na zadnjem delu vozila, uključujući produženi zadnji deo koji stvara dizajn dugog repa, dok je zadnji branik potpuno nov. Traka sa svetlima širine celog vozila nalik na model 499P zamenjuje tradicionalne svetlosne jedinice i postavljena je iznad agresivnog novog difuzora. Neobično je što nema Ferrarijevog znaka na zadnjem delu, već samo na zadnjem delu ispod krila.
Ferrari će proizvesti 799 primeraka SF90 XX Stradale, zajedno sa 599 u Spider formi, po ceni od 770.000 evra (oko 660.000 funti) i 850.000 evra (oko 730.000 funti) respektivno (SF90 košta od 375.000 funti). Iako je cena visoka, ne bi trebalo da iznenadi što su svi primerci već rasprodati. Isporuke će početi u drugom kvartalu 2024. godine, pri čemu će kupe prvo stići, dok će Spider prvi put izaći na puteve krajem sledeće godine.
Izvor: EVO