Skoro četvrtina potrošača u Srbiji svakodnevno koristi pametni telefon za plaćanje i obavljanje transakcija, dok 41 odsto svih ispitanika planira da koristi takvu opciju u budućnosti. Podatak iz regionalnog istraživanja[1] kompanije Visa pokazuje sve veću svest građana Srbije o potrebi primene modernih tehnologija, ali i o značajnom prostoru za unapređenje inovativnih opcija prilikom prihvatanja beskontaktnih plaćanja na strani trgovaca.

Više od 30 odsto ispitanika počelo je da koristi mobilne telefone za plaćanje tokom pandemije. Oko 70 odsto učesnika u istraživanju navodi da je njihovo lično iskustvo sa različitim platnim opcijama uticalo na izbor načina plaćanja. Za većinu učesnika u istraživanju, ključne prednosti plaćanja pametnim telefonom su praktičnost (65 odsto), jednostavnost (44 odsto) i brzina (37 odsto), odnosno, mogućnost da novčanik ostave kod kuće.

Oko 45 odsto učesnika ankete veruje da su plaćanja pametnim telefonom sigurna. Sa druge strane, skoro trećina potrošača kao nedostatak navodi činjenicu da tehnologija nije još uvek široko prihvaćena, te je broj mesta na kojima su takva plaćanja moguća ograničen.

Među robom i uslugama koje su ispitanici veoma zainteresovani da plaćaju mobilnim telefonima, na vrhu liste nalaze se mesečni računi i usluge parking servisa (51 odsto), dok su karte za pozorište, bioskop i javni prevoz zauzele drugu poziciju (43 odsto). Na trećem mestu su plaćanja u prodavnicama, kafićima i restoranima (39 odsto), a sličan nivo interesovanja izazvalo je i naručivanje hrane (38 odsto). Turističke aranžmane i nameštaj bi pametnim telefonima izmirilo 36 odsto učesnika u istraživanju, dok 26 odsto njih navodi i kupovinu automobila.

„Verujemo da će mobilna plaćanja uskoro postati deo svačije dnevne rutine u regionu Jugoistočne Evrope. Ovakva plaćanja nude komfor, brzinu i sigurnost zahvaljujući inovativnim metodama potvrde identiteta putem otiska prsta i prepoznavanja lica. Svakako da je za usvajanje novih tehnoloških rešenja potrebno vreme, ali mobilna plaćanja treba posmatrati kao novu formu omogućenu razvojem tehnologije, baš kao što smo nekada posmatrali beskontaktne kartice koje su sada deo naše svakodnevice. S obzirom na zastupljenost beskontaktne tehnologije plaćanja u svim zemljama regiona, očekujemo da će usvajanje pametnog telefona kao sredstva plaćanja ići još većom brzinom“, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

Kada je reč o zemljama regiona, Severna Makedonija prednjači po pitanju broja korisnika mobilnih plaćanja – 36 odsto potrošača se služi ovom opcijom dok obavlja svakodnevne poslove. Crna Gora i Bosna i Hercegovina beleže podjednako dobre rezultate kao Srbija, budući da 26 i 24 odsto korisnika plaćanje obavlja na ovaj način, dok je u Albaniji to svega 10 odsto ispitanika.

Uprkos različitim navikama, istraživanje pokazuje da kupci iz regiona pokazuju spremnost za usvajanje savremenih tehnologija, kao i da vole da testiraju nove funkcije koje nude pametni telefoni.

###

O Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE: V) je svetski lider u digitalnim plaćanjima. Naša misija je da povezujemo svet inovativnom, sigurnom i bezbednom platnom mrežom – omogućavajući pojedincima, privredi i ekonomijama da se razvijaju. Naša napredna globalna mreža za obradu podataka, VisaNet, obezbeđuje bezbedna i sigurna plaćanja širom sveta, i omogućava procesuiranje više od 65.000 trasakcionih poruka u sekundi. Konstantni fokus kompanije na inovacijama je katalizator razvoja bezgotovinskih načina plaćanja putem povezanih uređaja, za svakoga i svuda u svetu. Kako se svet kreće od analognog ka digitalnom, tako Visa prilagođava svoj brend, ljude, mrežu i time teži da preoblikuje budućnost trgovine. Za više informacija, posetite usa.visa.com/about-visars.Visa.com,  i facebook.com/VisaSerbia

[1] „Biram digitalno“ je regionalno istraživanje kompanije Visa o percepciji mobilnih plaćanja. Realizovano je na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine, Severne Makedonije, Crne Gore i Albanije tokom februara i marta 2021. godine na uzorku od 2.250 korisnika kartica.