Ovog proleća prekinuta je fitnes rutina vežbača širom sveta. Teretane su se privremeno zatvorile, mnogi treneri prebacili su se na online platforme na kojima su držali treninge, a mi smo pokušali da svoje dnevne sobe transformišemo u fitnes centre. Dolaskom lepšeg vremena, preselili smo se na otvoreno, a sa poznatim beogradskim personalnim trenerom Markom Radosavljevićem pričali smo upravo o benefitima vežbanja u prirodi i svemu onome na šta treba obratiti pažnju kada se opredeljujemo za ovaj vid treninga.

Sa Maretom smo se sreli na keju pored Save, gde povremeno „preseli“ svoju teretanu. Osim toga, i na njegovom IG profilu videli smo da je veliki pobornik vežbanja napolju. Tu nas je zaustavio i napomenuo da, iako voli društvene mreže i redovno postuje, tokom treninga nema prostora za skrolovanje Instagram-om, jer su potrebni maksimalna koncentracija i prisutnost. 

Razgovor smo zatim nastavili činjenicom da se, iako je lockdown zvanično prošao pre nekoliko meseci i da su se fitnes centri vratili u rad, sve više vežbača opredeljuje za vežbanje na otvorenom. Kao trener, ali i kao vežbač, Marko smatra da je vežbanje napolju bolja opcija nego ulazak u zatvoreni prostor, kako u trenutnim okolnostima, tako i inače. Zbog savremenih poslova i stila života danas dosta vremena provodimo u kancelariji i u zatvorenom, pa su samim tim izlazak i fizičke aktivnosti na otvorenom veoma poželjni. 

Pored toga, ovo je i jeftinija forma vežbanja, a uz malo mašte, trening napolju može da bude jednako kvalitetan i efikasan kao u teretani, čak i bez rekvizita. U tom slučaju odlična će biti kombinacija vežbi prilikom kojih će vežbačima biti dovoljna samo težina tela, tvrdi Marko.

„Svoju kombinaciju vežbi na otvorenom započinjem iskoracima u pokretu, a odmah zatim prelazim na gušterov let. U pitanju su naizmenični skokovi iz pozicije iskoraka unapred sa izmenom nogu, pri čemu je početna pozicija iskorak, a zatim prilikom skokova u vis i u dalj, menjam poziciju nogu. Ako je desna bila napred, a leva nazad, doskačem u suprotan stav – leva napred, a desna nazad. Zatim krećem sa sunožnim skokovima, koji podrazumevaju skokove u dalj iz mesta sa paralelnim stavom u polučučnju. Na kraju sledi pačiji hod, odnosno kretanje napred u poziciji dubokog čučnja bez podizanja kukova i tela. Ove četiri vežbe izvodim u pokretu, 10 do 15 metara, u četiri ili pet serija sa pauzama od minut do dva“.

Marko napominje da je pored dobre kombinacije vežbi veoma važno prilagoditi obuću podlozi na kojoj se izvodi trening. Jedno istraživanje sprovedeno u Velikoj Britaniji pokazalo je da više od 65 odsto Britanaca bira pogrešnu obuću za fitnes. Prema Maretovom svedočenju, ni kod nas situacija nije mnogo bolja, a nestabilni, nezaštićeni zglobovi, bolni žuljevi ili oticanje stopala samo su neki od posledica loše izabrane obuće za trening. 

„Dok će sa jedne strane sprečiti da se povredite, dobar par obuće uticaće i na efikasnost vaše fitnes rutine. Ravniji đon će recimo pomoći vežbaču da prilikom odskoka ravnomernije raspoređuje snagu, što će uticati na to da skokovi budu viši i efikasniji, sa manje uložene energije. Lično sam uz Reebok Nano X pronašao spoj mekog, penastog đona za trkački ili trening za noge napolju, i savršenog prianjanja i stabilnosti za trening unutra, prilikom vežbi kao što su čučanj, nabačaj ili naskok“.Svestan činjenice da fitnes rutina predstavlja kompletan paket i da se trbušnjaci ne prave samo u teretani, već i u kuhinji, pravilnom ishranom, nastoji da 365 dana u godini bude najbolja verzija sebe. To ga održava, kako u pogledu fizičke forme, tako i mentalno. Ta dva se, kako Marko kaže, ne mogu odvojiti i čine savršen spoj, između ostalog zato što je trening jedan od najboljih načina za rešavanje i kanalisanje stresa. Prilikom vežbanja na otvorenom, ovo jedinstvo još više će doći do izražaja, pa je to razlog više zašto bira trening u prirodi.