Šesti međunarodni festival saksofona “Belgrade SAXperience” biće održan od 2. do 5. oktobra u Beogradu. I ove godine na Belgrade SAXperience-u premijerno će biti izvedena nova dela domaćih kompozitora specijalno naručena i komponovana za ovaj festival.

Misija festivala Belgrade SAXperience je da, osim promocije saksofona kroz različite muzičke žanrove, motiviše i promoviše domaće kompozitore da stvaraju nova dela za ovaj instrument. Tokom šest godina postojanja na Belgrade SAXperience-u je nastalo deset kompozicija i to za solo saksofon, saksofon u različitim kamernim sastavima, kao i solistički uz pratnju orkestra.

Svake godine, poručene kompozicije se premijerno izvode u glavnom programu festivala u renomiranim koncertnim dvoranama, a ostvarenja su interpretirali najveći svetski i domaći umetnici.

Stvaranjem novih dela Belgrade SAXperience ispunjava jedan od svojih osnovnih ciljeva i na pravi način podstiče domaću kulturnu scenu i obogaćuje kulturnu baštinu u oblasti muzike kako u Srbiji tako i u svetu.

Od 2014. do danas za festival su komponovali renomirani kompozitori poput Ivana Jevtića, Ivana Brkljačića, Aleksandara Sedlara, Jovane Stefanović, Anje Gnjatović, Ognjena Popovića i Frančeska Santućija. Ovaj cilj festivala (koji je već prerastao u tradiciju) pokrenuo je kompozitore da stvaraju nova dela za ovaj instrument.

Nove naručene kompozicije za ovogodišnji Belgrade SAXperience festival komponovali su Aleksandar Sedlar i mlada kompozitorka Irina Stefanović.

O svojoj novoj kompoziciji pod nazivom “Tudor Etide” Aleksandar Sedlar je rekao: “Tudor Etide su plod dugogodišnjeg prijateljstva između mene i splitskog saksofoniste Gordana Tudora. Sastoje se iz tri kratka stave (stanja), pri čemu svaki stav ima svoje specifične tehničke i muzičke izazove. U prvom stavu (Moderato maestoso, alt saksofon) se na graciozan način izlažu materijali, čiji će se fragmenti naći i u sledeća dva stava. Drugi stav (Largo rubato, sopran saksofon) je mirnog karaktera i bazira se na spoju arpeđa sa dugim ili dominantnim tonovima, i time se postiže efekat melodije i pratnje koja žubori. Treći stav (Vivo vivo, alt saksofon) bazira se na različitim artikulacijama balkanskih i istočnoevropskih trilera u novom kontekstu.”

Kompoziciju Aleksandra Sedlara premijerno će izvesti saksofonista Gordan Tudor u Atrijumu Narodnog muzeja u Beogradu, 2. oktobra 2019. Gordan Tudor izvešće premijerno još dve kompozicije kompozitora Rija Node i Ante Grgina.

Mlada kompozitorka Irina Stefanović se oseća posebno počastvovano što je dobila priliku da da doprinos, sada već renomiranom muzičkom festivalu u Srbiji rekavši da je svoju “Evening Waves” kompoziciju za saksofon, klavir i gudački kvintet napisala kao narudžbinu za ovogodišnji festival i da joj je zbog toga posebna čast. “Kompozicija bi trebalo da dočara magiju večernjih talasa, njihove lagane pokrete i slike koje crtaju u pesku. Svaki deo kompozicije ima određenu asocijaciju na morske talase” objasnila je kompozitorka.

Delo Irine Stefanović premijerno će izvesti duo Prometheus i gudački kvintet u Svečanoj sali Skupštne grada Beograda, 4. oktobra 2019.

Poslednje večeri festivala, u subotu, 5. oktobra u 20 časova u sali Beogradske filharmonije petu, premijernu kompoziciju Filipa Lerua za saksofon i klavir izvešće Klod Delangl, jedan od najboljih savremenih saksofonista i profesor na Pariskom konzervatorijumu.

Šesto izdanje Međunarodnog festivala saksofona u Srbiji organizuje Udruženje saksofonista, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, Franuskog instituta u Srbiji i Radisson Collection Old Mill Hotela.

Ulaz na sve programe festivala je slobodan.

Više na www. belgradesaxperience.com

#bgdsaxperience2019