Prevoz je neophodan za savremeno društvo - svi znamo da omogućava ljudima i robi da se kreću brzo i efikasno. Međutim, tradicionalni oblici kao što su automobili, autobusi i avioni uzrokuju značajnu štetu kroz zagađenje vazduha i emisije gasova staklene bašte. To znači da je pronalaženje održivijih načina tranzita imperativ da bismo očuvali naše prirodno okruženje.

Srećom, postoji razlog za optimizam: Hyperloop je uzbudljiva nova tehnologija koja bi mogla da transformiše način na koji putujemo korišćenjem delimično evakuisanih cevi ili tunela koji omogućavaju veliku brzinu kretanja putnika i tereta. Ilon Mask je prvi put došao na ovu inovativnu ideju još 2013. godine sa ciljem da se napravi sistem koji bi prevozio ljude iz Los Anđelesa u San Francisko za samo pola sata umesto za šest sati vožnje automobilom!

Potencijalni uticaj kako na individualna putovanja tako i na komercijalni transport je zaista zapanjujući. Zamislite da putujete velikom brzinom bez ostavljanja ugljeničnog otiska ili pražnjenja novčanika; ovo je ono što Hyperloop obećava!

Za postizanje ovog podviga potrebna je najsavremenija tehnologija magnetne levitacije koja podiže vozila sa šina za vožnju bez trenja brzinom do 760 mph (1.220 km/h)!

Pogled u budućnost putovanja velikom brzinom

Jasno je da svako može mnogo da dobije od realizacije punog potencijala Hyperloop transporta između gradova; međutim dolazak tamo uključuje suočavanje sa nekoliko velikih izazova na putu: Potrebna tehnička unapređenja Iako smo videli da su napravljeni neverovatni koraci u pogledu dizajna cevi, pogona vozila i drugih tehničkih aspekata projekta, mnogo posla ostaje da se uradi pre nego što se može povećati.

Photo by Vinay Tryambake / Unsplash

Projekcije troškova nejasne

Da bi ovaj transportni sistem imao zdrav finansijski smisao, važno je uzeti u obzir troškove. Sve od troškova izgradnje do cene karata zahteva pažljivo ispitivanje i razmišljanje. Regulatorni okviri su još u razvoju Postoji nekoliko zemalja u kojima regulacija Hyperloop transportnih mreža još uvek nije u potpunosti razrađena. Moraju se uspostaviti koherentni međunarodni regulatorni okviri pre nego što ova tehnologija bude prihvaćena na globalnom nivou.

Javna percepcija i obrazovanje

S obzirom na to koliko je ova tehnologija nova i inovativna, sigurno će postojati neke zabrinutosti ili zablude o tome šta ona podrazumeva. Obrazovanje javnosti o prednostima i rešavanje bilo kakvih oklevanja koje mogu da imaju pomoći će da Hyperloop bude široko prihvaćen kao uzbudljiva nova granica za putovanje velikom brzinom. Dok se diskusije oko rešenja održivog transporta nastavljaju širom sveta, mnoge oči ostaju uprte u razvoj u svetu hiperpetlji.

Ključni zeleni poslovi koji su danas traženi
Dok se zajedno pripremamo da se uhvatimo u koštac sa predstojećim ekološkim izazovima koje predstavljaju klimatske promene dok radimo na ciljevima održivog razvoja; zeleni poslovi imaju veliku vrednost. Ova zanimanja ne samo da doprinose očuvanju ili podmlađivanju ekoloških staništa, već i olakšav…

Uprkos preprekama sa kojima se suočavao tokom svog dosadašnjeg putovanja, poverenje je i dalje visoko među ključnim igračima u ovom sektoru—sa kompanijama kao što je Virgin Hyperloop koje nastavljaju da testiraju svoje putničke kabine, dok se fokusiraju na hiperefikasne opcije za njihovo pokretanje u budućnost. U međuvremenu, Hyperloop Transportation Technologies ostaje posvećen uspostavljanju sistema koji povezuje nekoliko velikih gradova širom Evrope korišćenjem ove inovativne transportne tehnologije.

Uz prednosti koje uključuju velike brzine putovanja i smanjen uticaj na životnu sredinu, može se mnogo dobiti od napretka hiperloop tehnologije.