Na Balocco stazi danas počinje da se prikazuje međunarodnim medijima model Alfa Romeo Giulia GTA, kao i „ekstremna“ GTAm konfiguracija i da se organizuje test vožnja. Reč je o povratku jedne od legendi automobilizma i miljokaza u istorijatu brenda: modela Giulia GTA iz 1965.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

Zato je to autentični povratak korenima brenda osnovanog pre 111 godina, u svetu performansi i putovanja. Model koji je vraćen u život otelotvoruje jedinstvenu sposobnost brenda Alfa Romeo da kombinuje stil i sportski karakter. Jedine moguće lokacije za zvanično debitovanje bile su bivše radionice Autodelte na Balocco poligonu (u provinciji Verčeli), mestu gde je 1960-ih kreirana Giulia Sprint GTA, jedan od najuspešnijih automobila u istoriji brenda Alfa Romeo. Ova lokacija koja pobuđuje sećanja – sagrađena pre 60 godina, sa površinom od 6 km2, sa 27 različitih staza, ukupno 80 km – dom je razvoja i testiranja svih Alfa Romeo automobila. Baš su tu novinari isprobali novi Alfa Romeo super-automobil, kako bi uživali u njegovim kvalitetima vožnje na slikovitoj putanji van staza, u seoskim predelima provincije Verčeli, ka moreni Ivrea i Lago di Viverone u podnožju Alpa.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

Ukratko o modelu

Giulia GTA je momentalno prepoznatljiva zahvaljujući ekskluzivnoj karakterizaciji koja je i estetska i funkcionalna, potvrđujući da u pitanju nije samo vežba iz stila nego vozilo visokih performansi koja su zasnovana na automobilu serijske proizvodnje, izvanrednom modelu Giulia Quadrifoglio. Sa opsežnom upotrebom ultralakih materijala, težina modela Giulia GTA je smanjenja za do 100 kg u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio, a pokreće je unapređena verzija Alfa Romeo 2,9-litarskog V6 Bi-Turbo motora od 540 KS, sa odnosom težine i snage od 187 KS/L koji je najbolji u klasi. Takođe isporučuje izvanredne performanse, kako u pogledu vremena na stazi tako i ubrzanja. Sa sistemom Launch Mode, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekundi.

Inženjeri Alfa Romeo su ciljali da unaprede aerodinamiku i upravljivost, ali i iznad svega da smanje težinu, prateći iste smernice kao za model Giulia GTA iz 1965. Kako bi se postigli ovi ciljevi, opsežno su korišćene komponente od ugljeničnih vlakana i kompozitnih materijala. Aerodinamika je specijalno dizajnirana da poveća aerodinamički pritisak. Ova rešenja otelotvoruju tehničku stručnost koja dolazi direktno iz Formule 1, zahvaljujući sinergiji sa timom Sauber Engineering. Njima su povereni aerodinamični dodaci, novi zadnji spojler – podesiv u 4 pozicije na modelu GTAm, i novi aktivni prednji spliter, koji se može produžiti za do 40 mm za korišćenje na stazi na modelu GTAm. Druge razvijene karakteristike uključuju Akrapovič centralni izduvni sistem od titanijuma, ugrađen u zadnji difuzer od ugljeničnih vlakana, i 20-inčne felne sa jednom sigurnosnom maticom, po prvi put viđene na jednoj limuzini, upareni sa specijalno odabranim Michelin gumama Pilot Sport Cup 2 Connect. Aerodinamičko istraživanje u vetro-tunelu nije bilo ograničeno na aerodinamičke dodatke, nego je obavljeno i za specijalno razvijeno podvozje koje ima kompletnu oplatu. GTA i GTAm takođe koriste specijalni novi vazdušni ekstraktor koji može da poveća „efekat tla“ automobila, time garantujući odlično prianjanje na put pri velikim brzinama. Konkretno, na modelu Giulia GTAm, najintenzivnija aerodinamička konfiguracija omogućava da se stvori trostruko više pritiska u poređenju sa Giulia Quadrifoglio, modelom koji je prethodno predstavljao referentnu tačku u klasi.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

Upravljivost je unapređena proširivanjem razmaka između prednjih točkova za 25 mm i zadnjih za 50 mm, i razvijanjem posebnog podešavanja vešanja za sisteme vešanja (prednji sa dva oscilirajuća ramena, dok zadnji koriste nezavisne „multilink“ opruge). Specifična podešenost vešanja i upravljanja osigurava veću brzinu pri oštrom skretanju i u krivinama i poboljšanja stabilnosti bez uticaja na udobnost na svim površinama.

Na kraju, što se tiče performansi, Alfa Romeo 2,9-litarski Bi-Turbo motor, koji se u potpunosti sastoji od aluminijuma i sposoban je da oslobodi ne manje od 510 KS u modelu Giulia Quadrifoglio, dostiže izlaznu snagu od 540 KS na modelu Giulia GTA, zahvaljujući pedantnom razvoju i kalibraciji inženjera brenda Alfa Romeo, koji su se pozabavili protokom hlađenja klipova i dizajnom klipnjača. Cirkulacija vazduha u rashladnim i prenosnim krugovima motora je takođe povećana.

Za tako ekskluzivan model, brend je stvorio širok izbor prilagođavanja namenjenih za jedinstveno iskustvo kupovine ovog superautomobila, uključujući i paket iskustva sa Bell kacigom u specijalnim GTA bojama koja može biti prilagođena sa serijskim brojem, posebnim Goodwool pokrivačem za auto kao i posvećene usluge. GTAm takođe dolazi sa Alpinestars kompletom trkačke odeće. U Italiji, Giulia GTA i GTAm iskustvo košta 175.000 i 180.000 evra (uključen PDV od 22%).

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

Jedinstven, funkcionalan dizajn koji prevazilazi vreme

Specifičnosti koje su uvek izdvajale Alfa Romeo kreaciju definitivno uključuju dizajn jedinstven u svetu zbog svoje osnove u veštoj kombinaciji forme i funkcije. Zaista, stil automobila mora odgovarati sveobuhvatnim postavkama lepote, da bi nadišao protok vremena, istovremeno održavajući funkcionalnost u korist aerodinamičke i mehaničke efikasnosti. Ova maksima je uobličena u modelu Giulia GTA, gde su specifični procesi kako na karoseriji tako i na unutrašnjosti usmereni na uveličavanje smelog duha verzije Quadrifoglio, na kojoj je zasnovana. Karoserija ima moćan prednji deo koji izražava svu moć koju nudi motor, sa novim, većim usisnicima vazduha i tehničkim elementima izrađenim od ugljeničnih vlakana, što daje specifičnu i tačno određenu ulogu i poziciju estetici. Čak ni kultni „Trilobo“ nije iza sebe ostavio svoj DNK u procesu proizvodnje; slični onima iz ranih dana F1, prorezi obrubljuju značku, usmereni na optimizaciju hlađenja, koji su takođe postali tipične karakteristike vozila brenda Alfa Romeo. U donjem delu, aktivni spliter je redizajniran. Nekada ugrađivan isključivo u Giulia Quadrifoglio vozila, sada je na GTAm modelu napravljen da bude 40 mm veći, a može se i podešavati po dužini kako bi se osigurala savršena ravnoteža sa zadnjim delom vozila. Veliki spojler je ponos zadnjeg dela, posebno kod GTAm modela. Sa svojim aerodinamičnim profilom i podešavanjem od 4 položaja (niski-visoki otpor) centralnog dela, automobil je ovde takođe savršeno aerodinamički uravnotežen. Na bokovima, bočni pragovi od ugljeničnih vlakana, prošireni prednji blatobrani i jasno vidljivi zadnji blatobrani od ugljeničnih vlakana ističu „utisak veličine“ automobila, imidž snage i dinamičnosti. Novi naplatci od 20 inča sa jednom sigurnosnom maticom, posebno su dizajnirani da maksimiziraju stil, lakoću i samim tim celokupnu upravljivost automobila: rešenje tipično za F1 bolide, predstavljaju jedinstvenu karakteristiku u limuzinama na tržištu.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

U enterijeru se izdvaja nekoliko novih detalja: obloga od 100% Alcantara® materijala nalazi se na instrument tabli, vratima, pretincu za rukavice, bočnim stubovima i centralnim detaljima na sedištima. Ovaj cenjeni materijal pruža vozaču odgovarajuće trenje i smanjuje uobičajene odsjaje na instrument tabli i drugim plastičnim delovima. Alcantara® se još opsežnije koristi u verziji GTAm, gde su zadnja sedišta uklonjena, ostavljajući prostor za potpuno tapacirano „korito“, na kojem se nalaze specifične lajsne namenjene držanju kaciga i aparata za gašenje požara. Novi mat ulošci od ugljeničnih vlakana daju unutrašnjosti prepoznatljivu tehničku i estetsku eleganciju. Unutrašnjost novog GTAm modela se malo razlikuje po tome što sadrži balans štanglu, ali nema obloga na vratima niti zadnjih sedišta, a vrata se otvaraju pomoću kaiša umesto ručke, u istim bojama kao SABELT sigurnosnim pojasevima sa 6 tačaka vezivanja, još jedan element tipično inspirisan trkačkim svetom.

Odličan odnos težine i snage

Snaga sama po sebi nije dovoljna da se obezbede izuzetne performanse. Rad na smanjenju težine vozila je bio detaljan i proizveo je posebno impresivne rezultate: težina je smanjena za do 100 kg, zahvaljujući usvajanju lakih materijala poput ugljeničnih vlakana za prednji i bočne branike, kao i u prednjim blatobranima i posebnim sportskim sedištima od ugljeničnih vlakana integrisanih sa karoserijom; izmena na vrhovima komponenti već uključenim u Giulia Quadrifoglio, poput krova, haube i pogonskog vratila. Aluminijum se naširoko koristio u motoru, vratima, vešanju i različiti kompozitni materijali su korišćeni za mnoge druge komponente: u GTAm, polikarbonat je korišćen za okvire bočnih i zadnjih prozora, dodatno smanjujući težinu. Kombinacija manje težine i povećanja snage na 540 KS rezultuje odličnim performansama. Zahvaljujući sistemu Launch Mode, potrebno je samo 3,6 sekundi da se ubrza od 0 do 100 km/h. Za razliku od GTA, Giulia GTAm nudi konfiguraciju sa dva sedišta i zadnjom balans štanglom, ali je i dalje tipski odobren za korišćenje na drumu. U GTA paketu, sa istom snagom, Giulia nudi 5 sedišta: istinski superautomobil koji je pogodan za celu porodicu.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

Aerodinamika F1, zahvaljujući neprocenjivom znanju tima Sauber Engineering
Jedan od faktora od kojeg su tehničari brenda Alfa Romeo imali koristi je aerodinamika, zagarantovana stručnošću i mogućnostima kompanije Sauber Engineering. Sa svojih 50 godina iskustva u moto-sportu – od toga 27 u F1, ova švajcarska firma stekla je detaljno poznavanje aerodinamike, delimično zahvaljujući sopstvenom vazdušnom tunelu, jednom od najnaprednijih u Evropi. Tim kompanije Sauber Engineering je aktivno učestvovao u dizajniranju, pravljenju prototipa i proizvodnji aerodinamičkih komponenata novog modela Giulia GTA. Zahvaljujući ručno podesivom prednjem spliteru i zadnjem krilu, model Giulia GTAm može svoje aerodinamičke performanse da prilagodi bilo kojoj vrsti staze, tačno prateći zahteve i preference svog vozača. GTA i GTAm modeli takođe imaju koristi od specijalnog novog ekstraktora vazduha koji je u stanju da poveća efekat prijanjanja automobila na put, garantujući tako odlično upravljanje pri velikim brzinama. Tačnije, model Giulia GTAm je u stanju da razvije dvostruki pritisak u poređenju sa modelom Giulia GTA, i trostruki porast u poređenju sa Giulia Quadrifoglio, izuzetno značajnom figurom koja svedoči o sjajnom radu tehničara brenda Alfa Romeo i kompanije Sauber. U ovom poslu učestvovala su dva vozača iz F1 tima, Antonio Đovinaci i Kimi Rajkonen, koji su igrali aktivnu ulogu u nekim sesijama ispitivanja na stazi, tokom kojih su pružili neprocenjive uvide, posebno po pitanju aerodinamičkih komponenti automobila i upravljanju.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

Super automobili po meri

Ipak, zadovoljstvo posedovanja automobila kao što je Alfa Romeo Giulia GTA leži ne samo u njegovim izuzetnim specifikacijama, već i u ekskluzivnosti. Zato je Alfa Romeo uveo ekskluzivan proces posvećen kupovini, koji uključuje direktan odnos između kupca i ambasadora brenda. Ekskluzivnost naglašava i paket iskustva, koji uključuje Bell kacigu u GTA stilu sa namenskim serijskim brojem, specifičnom GoodWool bojom za pokrivač – koji se može podešavati i ekskluzivnim uslugama nakon kupovine. GTAm takođe dolazi s kompletnom trkačkom odećom Alpinestars. Na raspolaganju je i sofisticirana paleta podešavanja koja ima za cilj jedinstveno iskustvo kupovine ovog superautomobila. Polazna tačka su boje kreirane neposredno u Alfa Romeo Centro Stile, koje podsećaju na istoriju i iznose najbolje pobede i ikonografiju Alfa Romea: prednja strana koju karakteriše istorijski bela ili pastelno smeđa „maska“ nesumnjivo je prvi element koji se ističe i u kombinaciji s uzdužnim prugama na krovu i vratima gepeka, kao i legendarnim elementima Alfa Romeo logotipa kao što su krst i zmija na poklopcu motora odmah uvodi srce i um u trke. Svaki kupac može da traži i jednu od ponuđenih boja, uključujući jednu verziju s italijanskom zastavom, drugu s bojama Lipari Brown, a da ne govorimo o ostalim mogućnostima odabira što se tiče ukrasa na bočnim vratima. Kad prilagođenih boja više ne bude bilo, Giulia GTA i GTAm biće dostupne u Etna crvenoj, Trophy beloj i Montreal zelenoj boji, paleti boja koja odaje počast italijanskoj zastavi. Drugi sloj podešavanja leži u odabiru boje čeljusti kočnica – uključujući potpuno novu zlatnu boju; i u enterijeru, balans štangli, sigurnosnim pojasevima i šavovima.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

GTA i Autodelta, uparivanje koje je prepuno istorije i sportskih uspeha

Inicijali GTA označavaju „Gran Turismo Alleggerita“ („Gran Turismo Lite“), smišljeni 1965. godine za Giulia Sprint GTA, posebnu verziju koja je proistekla iz modela Sprint GT, dizajnirana kao sportski automobil i predstavljena na Sajmu automobila u Amsterdamu te godine. Karoserija modela Giulia Sprint GT je zamenjena identičnom aluminijumskom verzijom, ukupne težine 745 kg u poređenju sa 950 kg drumske verzije. Druga varijacija je imala 1570-cc dvostruki motor sa bregastom osovinom koji, u svojoj drumskoj konfiguraciji sa dvostrukim paljenjem, postiže impresivnu snagu od 115 KS. Autodelta tehničari, prvi oblik zvaničnog „Trkačkog odeljenja“ kompanije Alfa Romeo, su ga izabrali kao referentno vozilo za Touring kategoriju, i razvili ga da postignu maksimalnu snagu od 170 KS. Uspeh na takmičenjima je ubrzo pristigao: tri uzastopne pobede na „Challenge Europeo Marche“, desetine nacionalnih šampionata i stotine pojedinačnih trka širom sveta. Povratak imidža cele game je ostavio svoj trag: stvarno, Giulia Sprint GTA je epitom izjave „pobeda svaki dan u Vašem svakodnevnom vozilu“. Od tada, GTA je postala deo kolektivnog nesvesnog, kao neprikosnovena ikona sportske prirode „Zmije“Biscione, snaga njenih inicijala je ubedila javnost da generalno prepozna Alfa Romeo sportske automobile samo kroz „GTA“. Na kraju, treba reći da je, kao i GTA inicijali, i ime „Autodelta“ podjednako kultno, a radionica tog naziva koja se nalazi na Balocco stazi predstavlja čuvara njegovog dragocenog nasleđa.

 

Alfa Romeo Giulia GTA: legenda je izašla na ulice

 

Doprinosi izuzetnih partnera

Alfa Romeo je iskoristio veštine i saradnju izuzetnih partnera poput kompanija Michelin, Bosch i Alcantara. Kratak opis njihovih neprocenjivih doprinosa se nalazi ispod.
Michelin, pravo prianjanje za ekstremne performanse

Novi Pilot Sport Cup 2 CONNECT dozvoljava modelu Giulia GTA da pomera granice prianjanja, podržavajući njegove ekstremne performance. Arhitekturalne inovacije u ovoj gumi, poput gaznog sloja sa dva jedinjena – čvršćeg materijala u unutrašnjosti, i fleksibilnijeg na spoljašnjosti – i tehnologija talasastog vrha pružaju unapređenje čvrstine gaznog sloja, nudeći bolju preciznost upravljanja koja veoma doprinosi uživanju u vožnji i savršenoj kontroli vozila pri svim uslovima brzine.

Bosch, kontrola bezbednosti i performansi za novi Giulia GTAm

Bosch pokreće model Giulia GTAm sa dva kontrolna modula u motoru. Dve kontrolne jedinice, po jedan na cilindru, mogu biti kontrolisani individualno; jedan cilindar može biti isključen ukoliko treba u skladu sa potrebnim obrtnim momentom, sa značajnim smanjenjem potrošnje i emisija. Bosch moduli takođe kontrolišu sistem direktnog ubrizgavanja visokog i niskog pritiska u košuljici.

U ovom projektu, Bosch i Alfa Romeo inženjeri su radili zajedno na funkcijama kontrole ubrzanja i novim mapiranjima turbo punjenja.

Na kraju, Bosch električno upravljanje sa kaišnim prenosom reguliše upravljanje vozila, osiguravajući odličnu preciznost u izboru putanja, veću bezbednost u slučaju greške i smanjenje emisija i potrošnje u poređenju sa konvencionalnim hidrauličnim upravljanjem.

Alcantara, stil i funkcionalnost napravljeni u Italiji

Unutrašnjost modela Alfa Romeo GTA je od jednostavnog Alcantara® materijala u antracit sivoj i crnoj, jedinstvenog materijala koji uspeva da kombinuje smisao i estetike i funkcionalnosti.

Prijatan na dodir, prepoznatljiv i elegantan, a kada je reč o praktičnosti, Alcantara je otporan na habanje i može da diše, prijanja uz telo vozača, nudeći savršen nivo prianjanja kojim se izbegava preterano drmusanje pri velikim brzinama. Njegovo korišćenje na instrument tabli – sa njegovim svojstvom nereflektovanja – sprečava dosadne odsjaje koji smetaju vozaču.

Dodatno, laganost materijala, uparen sa ugljeničnim vlaknima, dovodi do značajnog sveukupnog smanjenja težine vozila u poređenju sa drugim materijalima, što pogoduje sveukupnim performansama automobila. Alcantara se stoga koristi još više na modelu GTAm, gde uklanjanje zadnjih sedišta ostavlja prostor za posebne odeljke za kacige i aparat za gašenje požara, koji su takođe presvučeni materijalom Alcantara. Kontrastni vez u boji karoserije i vezeni GTA logo u Alfa Romeo crvenoj naglašavaju trkački duh vozila.
Naposletku, ali ne i najmanje bitno, kao i Alfa Romeo, i Alcantara je brend koji je napravljen u Italiji, što znači da može da napravi proizvode korišćenjem naprednih tehnologija, uz brigu za detalje koja je tipična za zanatstvo – jedne od prednosti njihovog rada.

Izvor: automagazine.rs