Čak i Porsche 718 Cayman GT4 RS je sa svojih 1415 kilograma lagana sportska mašina. Njegov otvoreni brat, takođe sa 500 KS, čak teži 5 kilograma manje. On je vrhunac Porsche-ove tehnologije u pogonskom sistemu sa srednjim motorom.
Sredinom ove decenije, vreme će isteći za Porsche-ove modele 718 sa konvencionalnim motorima. Nakon toga, serija će biti isključivo električna. Međutim, do tada, Švabe će još jednom iskoristiti priliku da se pokažu. Bolje reći, zavijaju poput divljih zveri. To je najbolji način da se opiše zvuk novog 718 Spyder RS. Šestocilindarski motor bez turbo punjača se vrti do 9000 okretaja u minuti, isti takav motor se koristi i u 911 GT3. Ovaj lagan motor pokreće i Porsche 911 GT3 Cup trkački automobil. Takođe, ovaj motor pokreće zatvoreni 718 GT4 RS.
Porsche je ozbiljno shvatio ime Spyder kod najnovijeg derivata. Ovo ime opisuje otvoreni dvosed koji se po potrebi može zatvoriti jednostavnim krovom. U stvari, Spyder RS najbolje funkcioniše u potpuno otvorenom stanju i trebao bi biti iskorišten u tom stanju.
Krov
Prema Andreasu Preuningeru, rukovodiocu GT vozila u Porscheu, brzi Švabo (odnosi se na Porsche 718 Spyder RS) može voziti do 308 km/h bez krova, ali sa laganim krovom od 6,5 kilograma kao što je onaj na modelu 987 Spyder, dozvoljena brzina je samo 200 km/h. Međutim, Preuninger kaže da se ništa neće slomiti ako pređete tu brzinu, ali preporučuje da se krov drži otvorenim samo do maksimalne brzine. Krov od tkanine sličan je Bimini krovovima koji se nalaze na brodovima.

Krov od tkanine se čuva u prtljažniku i može se razmotati i pričvrstiti uz nekoliko jednostavnih koraka. Ova prva faza, slična Bimini krovu na brodu, može se izvesti za malo više od dva minuta uz malo prakse. Preporučuje se za vožnju u posebno vrućim uslovima. Putnici su zaštićeni od jakog sunca, a svež vazduh dolazi sa strane i sa zadnje strane. U slučaju kiše, može se pričvrstiti zaštita od vremenskih uslova da bi Spyder bio vodootporan. Međutim, Porsche ne preporučuje vožnju automobila kroz autoperionicu.
Karbon
Da bi se spirala težine okrenula prema dole, kod Spyder RS-a se koristi obilje karbonskih materijala. Postavljanje ovjesa je nešto mekše nego kod zatvorenog modela, jer je tip automobila namijenjen maksimalnom uživanju u vožnji na zavojitom terenu, a ne za profesionalne trkače na stazi. Ipak, performanse dvosjeda su neosporno impresivne.
Da bi se postigao pravi Spyder izgled stražnjeg dijela, koristi se Duck-Tail umjesto velikog stražnjeg krila Cayman GT4 RS-a, što predstavlja upečatljivu prekidnu ivicu u obliku patkice. Svi aerodinamički dijelovi, uključujući bočne rešetke na vanjskim stranama branika i kratku usnicu prednjeg spojlera, treba smatrati kao zatvoreni sustav koji pruža ravnotežu i stabilnost čak i kada se vozi vrlo brzo.



Brzina
Već smo spomenuli zvuk 4,0-litarskog bokser motora. Za njega je odgovoran sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika za lakšu konstrukciju. Procesni otvori za usis zraka sa strane iza naslona za glavu trebali bi stvoriti upečatljiv zvuk za posadu. Maksimalno se može iskoristiti snaga od 368 kW/500 KS, dok je krivulja obrtnog momenta najveća pri 450 Nm. U kombinaciji s niskom težinom i sedmerostepenim PDK menjačem, Spyder sprinta od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde i do 200 km/h za 10,9 sekundi.
Za maksimalnu dinamičku performansu u zavojima, Porsche-ovi inženjeri su kod 718 Spyder RS-a maksimalno iskoristili mogućnosti ovjesa: standardna oprema uključuje Porsche Active Suspension Management (PASM) s sportskim podešavanjem i sniženjem za 3 centimetra, Porsche Torque Vectoring (PTV) s mehaničkim poprečnim zaključavanjem zadnje osovine, ležajeve s kugličnim zglobovima i 20-inčne kovane aluminijumske felne. Porsche tvrdi da će rezultirati "oštrim upravljanjem, agilnim upravljanjem i izuzetno neutralnim ponašanjem vozila".

Cena
Svedeno unutrašnje uređenje na bitno se uklapa u celokupnu koncepciju. Potpuno obložena sedišta su napravljena od lagane CFK materije, a RS volan je prekriven Race-Tex materijalom.
Oni koji žele da značajno povećaju osnovnu cenu od 155.575 evra, mogu naručiti Weissach paket sa vizuelnim elementima koje se pripisuju modelu 935 iz 2015. godine, uključujući i gornju ploču instrument table sa Race-Tex materijalom koji smanjuje refleksiju.
Dodatno se nude i kovani magnezijumski točkovi. Ili ručno izrađeni hronograf iz Porsche proizvodnog pogona satova u Soloturnu, Švajcarska."