Dizajn, tehnika, bezbednost i motori. Sa Mercedes-Benz E-Klasom nikada nije bilo lako podići lestvicu više u odnosu na prethodni model. Takođe, uvek treba obratiti pažnju na balans između konzervativizma i inovacije kako bi se serija modernizovala, a da se istovremeno ne otera deo klijentele koja se drži svojih navika. Sada je predstavljena nova verzija pod nazivom W 214, koja zamenjuje W 213 i na tržištu će se pojaviti krajem 2023. godine.

Izgled i dimenzije

Klasične proporcije limuzine se nisu mnogo menjale, a razlike u odnosu na prethodni model su minimalne: Dužina sada iznosi 4,92 metara (-2 cm), širina 1,91 metar (+6 cm), a visina od sada iznosi 1,47 metara (-1 cm). Ono što se takođe menja je međuosovinsko rastojanje koje je povećano za 22 milimetra u odnosu na prethodnu generaciju i sada iznosi 2,93 metra. Ovaj blagi rast verovatno znači još veću ponudu prostora u unutrašnjosti, iako je prava revolucija u unutrašnjosti u pogledu tehničke opreme.

Zahvaljujući novom dizajnu LED farova, koji su uklopljeni u novi EQ stil dizajniran i osvetljeni rešetku hladnjaka, prednji deo je znatno moderniji. Sa strane imamo jaku i vitku liniju, sa aluminijumskim naplatcima do 21 inča za sportske izvedbe.

Na zadnjem delu nalaze se nove zadnje svetlosne grupe u dizajnu zvezde sa dinamičkim svetlima koja se animiraju pri zatvaranju ili otključavanju vozila.

Unutrašnjost

Zvezda unutrašnjosti je MBUX Superscreen, treća generacija Mercedes-ovog infotainment sistema i naslednik Hyperscreen-a. Zato centralni ekran, ekran instrument table i ekran na suvozačevoj strani dominiraju tablom (mada ekran na suvozačevoj strani nije vidljiv sa mesta vozača).

Novi infotainment sistem E-Klase ima nove ikone, omogućava instaliranje aplikacija trećih strana (kao što je aplikacija Zoom za video konferencije) i omogućava kreiranje rutina. Na primer, moguće je podesiti automatsko uključivanje sedišta za grejanje, klima uređaja i boje ambijentalnog osvetljenja kada temperatura padne ispod određene granice koju je postavio vozač.

Poslednji pomenuti sistem će se stalno razvijati tokom vremena, a veštačka inteligencija će moći da kreira sopstvene rutine na osnovu preferenci koje je vozač naveo za buduća ažuriranja operativnog sistema. Takođe, na raspolaganju je posebna kamera za pravljenje selfija i video snimaka koje je moguće odmah postaviti na TikTok. Klijentela Gen-Z influensera koji iznajmljuju VIP automobile će to obožavati.

Ambijentalno osvetljenje, koje pulsira u ritmu muzike (ili filma ako su odgovarajući sadržaji strimovani sa strane suvozača), i koje podržava Burmester 4D sistem sa 21 zvučnikom, dodatno doprinosi osećaju disco zabave.

Iako se širok izbor materijala i boja koje se nude smatra manje "inovativnim". Katalog obuhvata kombinacije bež i sivih sa drvenim i brušenim metalnim lajsnama, kao i umetke u tonkabraunu i crnoj klavirskoj lakiranoj boji koje su preuzete iz S-Klase. Pri izradi sedišta se koriste reciklirani materijali kako bi se smanjio uticaj na životnu sredinu.

Pogoni

Novi Mercedes-Benz E-Klase koristi isključivo elektrifikovane agregate. Koristi se ili Mild-Hybrid ili Plug-in Hybrid tehnologija sa 48 volti.

Model Mercedes-Benz E 200 Mercedes-Benz E 220d Mercedes-Benz E 220d 4Matic Zapremina motora 1.999 ccm 1.993 ccm 1.993 ccm Snaga 150 kW / 204 PS 145 kW / 197 PS 145 kW / 197 PS Obrtni moment 320 Nm 440 Nm 440 Nm Najveća brzina 240 km/h 238 km/h 238 km/h 0-100 km/h 7,5 s 7,6 s 7,8 s.

Isti benzinski motor koristi se i kao osnova za plug-in hibridne E-klase, koje su prema podacima u WLTP ciklusu sposobne za preko 100 km vožnje na električni pogon. Za to je na raspolaganju baterija kapaciteta 25,4 kWh koja se može puniti maksimalnom snagom od 55 kW i omogućava brzo punjenje u trajanju od 30 minuta.

Mercedes-Benz E-Klase sa plug-in hibridnim pogonom:

Model Mercedes-Benz E 300e Mercedes-Benz E 300e 4Matic Mercedes-Benz E 400e 4Matic Zapremina motora 1.999 ccm 1.999 ccm 1.999 ccm Snaga (motor s unutrašnjim sagorijevanjem) 150 kW / 204 PS 150 kW / 204 PS 185 kW / 252 PS Obrtni moment (motor s unutrašnjim sagorijevanjem) 320 Nm 320 Nm 400 Nm Snaga (elektromotor) 95 kW / 129 PS 95 kW / 129 PS 95 kW / 129 PS Obrtni moment (elektromotor) 440 Nm 440 Nm 440 Nm Sistemski kapacitet 230 kW / 312 PS 230 kW / 312 PS 280 kW / 380 PS Sistemski obrtni moment 550 Nm 550 Nm 650 Nm Najveća brzina 236 km/h 234 km/h 250 km/h 0-100 km/h 6,4 s 6,5 s 5,3 s.

Postoje različiti načini vožnje, uključujući "Battery Hold" i "Electric". Prvi zadržava punjenje baterije za upotrebu u gradu, dok drugi omogućava električnu vožnju do maksimalne brzine od 140 km/h.

Rekuperacija snage je poboljšana u odnosu na prethodni model i sada ima maksimalno vraćanje od 100 kW. Intenzitet se automatski reguliše u zavisnosti od situacije u saobraćaju. Naravno, sistem se može takođe uticati pomoću ručica za menjanje brzina na volanu. Čak je moguć i One-Pedal-Driving.

Komfor i sigurnost

Kada je u pitanju ogibljenje, E-klasa se oslanja na AirMatic sistem sa adaptivnim amortizerima. Senzori na svakom amortizeru prepoznaju svaku nepravilnost na putu, prilagođavaju amortizaciju i sprečavaju da se prenese na druge točkove i unutrašnjost vozila. Osim toga, vozilo se spušta za 2 centimetra pri brzinama većim od 120 km/h, kako bi se poboljšala aerodinamika, smanjila potrošnja goriva i povećala stabilnost. Veoma važno je i novo zadnje upravljanje, koje može da se zakrene za do 4,5 stepeni. To omogućava smanjenje kruga zaokreta, iako je međuosovinsko rastojanje zapravo produženo.

Što se tiče sistema za pomoć vozaču, Mercedes-Benz je opremljen još naprednijim "Attention Assist" sistemom. 3D kamera u instrument tabli može da analizira lice vozača i prepozna eventualne znakove moždanog udara. Istovremeno, sistem prepoznaje da li je vozač distraktiran i interveniše sa zvučnim signalom ili automatskim kočenjem u slučaju hitne situacije. Naravno, "klasični" sistemi poput aktivnog asistenta za održavanje trake, nužnog upravljanja, 360° kamere i asistenta za mrtvi ugao takođe su dostupni.