Da, dobro ste pročitali. Baš kao što su sekunde, minuti ili sati. I ovaj put ne preterujemo u naslovu. Facebook – ili tačnije tim Oculus – je stvorio savršeni broj za upravljanje sadržajem. Predstavljamo vam Flick, novu sekundu.

Ako razmišljate o tome zašto nam je potrebna nova jedinica za vreme, onda ste potpuno u pravu. Nije li Facebooku dovoljna zbrka koju su napravili u društvenim odnosima? I to što su u potpunosti reformisali oglašavanje i mogu uticati na predsedničke izbore? Moraju li zaista dirati i vreme? To mora biti nekakva ludost iz Silikonske Doline.

Međutim, nije reč o nikakvoj ludosti. Ovoga puta se radi o vrednom i zaista praktičnom izumu. Ali šta je to zapravo? Flick ponosno može nositi titulu “najmanje jedinice za vreme koja je i dalje veća od nanosekunde”. Nanosekunda [ns] je 10^9 deo sekunde. Flick je dug oko 1,41723356 ns, odnosno malo duži od nanosekunde. Prema zvaničnoj definiciji to je 1/705 600 000-ti deo sekunde.

We’ve launched Flicks, a unit of time, slightly larger than a nanosecond that exactly subdivides media frame rates and sampling frequencies. https://github.com/OculusVR/Flicks 

OculusVR/Flicks

A unit of time defined in C++. Contribute to Flicks development by creating an account on GitHub.

github.com

Naravno, to još uvek ne daje objašnjenje za šta je tačno flick dobar. Kao dodatak, evo i spiska brojeva sa kojima je 1/706,600,000 deljiv: 8, 16, 22.05, 24, 25, 30, 32, 44.1, 48, 50, 60, 90, 100, 120. Primećujete li niz? Svi koji su se bavili, ili se bave animacijom ili filmom, bi ga mogli uočiti.

Navedeni brojevi se često koriste prilikom kreiranja sadržaja. 44.1 je brzina uzorkovanja zvuka, 30 i 60 su fps stope videa, ima 24 sličice u sekundi u animacijama, 120Hz je brzina osvežavanja ekrana novog iPad-a. To je sve jasno. Problem nastaje kada želimo znati koliko dugo kadar traje preko 24 ftp. Izračunajmo to… 1/24 sekunde je jednako 0.0416666666666666… i tako u nedogled.

Niko ne voli beskrajne decimale. Čak ni računari. Nije slučajnost što većinu vremena koristimo 0.04166666667. Ali to nije uvek savršeno precizno, što može uzrokovati pravi problem. Ne možemo varati čak ni u slučaju nanosekundi. Okrugli brojevi su puno, puno bolji. I upravo to je ono za šta je Flick dobar. Držeći se navedenog primera; 1/24 sekunde je 29,400,000 Flicka, 1/44,100 je 16,000 Flicka; i tako dalje. Uz Flickovu pomoć, možemo raditi sa tačnim brojevima bez zaokruživanja.

via GIPHY

Šta to znači u praksi? Za prosečnog čitaoca, verovatno ništa. Ali onima koji se bave stvaranjem sadržaja može sinhronizaciju i sve ostalo učiniti jednostavnijim. Sve što je potrebno za to je da se Flick proširi industrijom i da ga počnu koristiti i drugi.

Budući da možemo stvoriti svetski fenomen od slike mačića, postoji dobra šansa da će se nova jedinica vremena brzo proširiti širom sveta.

Izvor: TechCrunch